Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Nörodilbilime giriş |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
2) |
Nörodilbilim çalışma alanları |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
3) |
Nörodilbilim tarihçesi |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
4) |
Dil alanları |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
5) |
Afazi |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
6) |
Afazi nedenleri |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
7) |
afazi-II |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
8) |
afazi tipleri |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
9) |
nöronların iletişimi |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
10) |
Lichteim-Wernicke Evi |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
11) |
görme fizyolojisi |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
12) |
çift akış modeli |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
13) |
Lemma Modeli |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
14) |
DIVA Modeli |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
15) |
Genel tekrar |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
16) |
Final sınavı |
Olgu dosyaları : nörobilim / ed.: Eugene C. Toy, Rahul Jandial, Evan Yale Snyder ; çev. ed.: Hulki Forta, Dilek N. Örken 2012
Nörobilim ve dil-konuşma bozuklukları : ortak kavramlar ve uygulamaları / ed.: Oğuz Tanrıdağ 2020 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
|
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
|
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|