Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı |
|
2) |
Psikoloji bir bilim midir?
"Pozitif Bir Bilim Olarak Psikoloji" başlıklı makalenin sınıf ortamında tartışılması. |
Korkman, H. (2018). Pozitif bir bilim olarak psikoloji. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 345-357. |
3) |
Bölüm 1: Bilişsel Psikolojiye Giriş |
Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
4) |
Bölüm 2: Bilişsel Nörobilim |
Solso, R. L., MacLin, O. H., & MacLin, M. K. (2022). Bilişsel Psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
5) |
Quiz |
|
6) |
Bölüm 3 ve 4: Algı ve Dikkat, Örüntü Tanıma
Okuma 4: Görsel uçuruma dikkat et |
Solso, R. L., MacLin, O. H., & MacLin, M. K. (2022). Bilişsel Psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat.
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat. |
7) |
Bölüm 3 ve 4: Algı ve Dikkat, Örüntü Tanıma
Okuma 5: İyice bir bak |
Solso, R. L., MacLin, O. H., & MacLin, M. K. (2022). Bilişsel Psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat.
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Bölüm 5: Bilinç Durumları
Okuma 6: Uyumak ve şüphesiz rüya görmek sınıfta tartışılması |
Solso, R. L., MacLin, O. H., & MacLin, M. K. (2022). Bilişsel Psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat.
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat. |
10) |
Bölüm 11: Resim Hafızası makalesinin tartışılması |
Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
11) |
Bölüm 13: Uzun Süreli Hafıza makalesinin tartışılması |
Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
12) |
Bellek ile ilgili son beş yılda yayınlanmış bir makalenin tartışılması |
|
13) |
Bellek güçlendirme ile ilgili son beş yılda yapılmış bir makalenin tartışılması |
|
14) |
Zihinsel İmgeleme ile ilgili son beş yılda yapılmış bir makalenin tartışılması |
|
15) |
Bilişsel Psikoloji ve Psikolinguistik: Güncel makale tartışması |
Harris, C. L., Ayçiçeği, A. ve Gleason, J. B. (2003). Taboo words and reprimands elicit greater autonomic reactivity in a first language than in a second language. Applied Psycholinguistics, 24(4), 561–579. |
16) |
Ödev Sunumu |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat.
Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat.
Solso, R. L., MacLin, O. H., & MacLin, M. K. (2022). Bilişsel Psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
Diğer Kaynaklar: |
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat.
Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat.
Solso, R. L., MacLin, O. H., & MacLin, M. K. (2022). Bilişsel Psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler, gelişim ve deneysel psikoloji alanlarında ileri düzey teorik bilgiye sahip olacak ve bu bilgiyi bilimsel araştırmalar ve profesyonel uygulamalarla pekiştireceklerdir. |
|
2) |
Program, öğrencilere bağımsız araştırma yapma, bilimsel veri analiz tekniklerini kullanma ve akademik yayın üretme becerilerini kazandırır. |
|
3) |
Mezunlar, psikoloji alanındaki etik kurallar ve mesleki standartlar doğrultusunda sorumlu bir şekilde çalışma yetkinliği kazanır. |
|
4) |
Mezunlar, psikoloji ile ilişkili sağlık, eğitim ve iş dünyası gibi farklı alanlardaki profesyonellerle iş birliği yaparak multidisipliner projelerde etkin rol alabileceklerdir. |
|
5) |
Program, birey ve toplum düzeyinde psikolojik sağlığın korunması ve iyileştirilmesine yönelik projelerde yer alma bilinci kazandırarak, mezunları toplumsal katkı sağlayan uzmanlar olarak yetiştirir. |
|