DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
5 | 300 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 1110501013 | ||||||||||
Ders İsmi: | Çene Yüz Protezi Kliniği | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Nurcan DURMAZ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çene yüz defektinin nedenleri ve defektli çene yüz yapısına sahip hastalara uygulanacak protezler hakkında temel oluşturucu bilgilerin , yapım yöntemlerinin ve planlamalarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Çene yüz protezlerinin tarihçesi, multidisipliner yaklaşım, çene yüz bölgesi defektlerinin sınıflandırılması, görüntüleme teknikleri, ölçü yöntemleri, obtüratör ve radyotereapi protezleri, epitezler, TME rahatsızlıkları ve tedavisi konularıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çene Yüz Protezlerine Giriş | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
2) | Çene Yüz Protezi Tarihçesi | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Uzel İ., Çetinkaya E., (2018) Diş Hekimliği Tarihi |
3) | Çene Yüz Bölgesindeki Deformitelerin Sınıflandırılması, Deformiteli hastaların şikayetleri | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
4) | Çene Yüz Protezlerinde Multidisipliner yaklaşım | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
5) | Çene Yüz Protezlerinin Sınıflandırılması | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
6) | Doğumsal (Konjenital) Dudak-Damak Yarıklarının Etyolojisi ve Sınıflandırılması | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
7) | Dudak- Damak Yarıklarının Tedavisi ve Protezleri | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
8) | Kazanılmış Maksiller defektlerin Etyolojisi ve Sınıflandırılması | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
9) | Kazanılmış Maksiller Defektli Hastalarda Görüntüleme Teknikleri ve Ölçü Yöntemleri | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Çalıkkocaoğlu S., (2018) Dişsiz hastaların protetik tedavisi: Klasik tam Protezler 8- Stratton R.J., Wiebelt F.J., (2011) Hareketli bölümlü protez planlama atlası 9- Can G.,Ersoy A.E., Aksu M.L., (2014) Diş hekimliğinde maddeler bilgisi |
10) | Kazanılmış Maksiller Defektli Hastalarda Yapılacak Obtüratör Protezlerin Sınıflandırılması ve Protezlerde Uygulanacak Tutuculuk Kuralları | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Çalıkkocaoğlu S., (2018) Dişsiz hastaların protetik tedavisi: Klasik tam Protezler 8- Stratton R.J., Wiebelt F.J., (2011) Hareketli bölümlü protez planlama atlası 9- Can G.,Ersoy A.E., Aksu M.L., (2014) Diş hekimliğinde maddeler bilgisi |
11) | Obtüratör Protezlerin Hazırlanmasında Kullanılan Protetik Materyaller | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Can G.,Ersoy A.E., Aksu M.L., (2014) Diş hekimliğinde maddeler bilgisi |
12) | Cerrahi Obtüratör Protezlerin Hazırlanması | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
13) | Tedavi ve Nihai Obtüratör Protezlerde Geleneksel ve Dijital Ölçü Teknikleri | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
14) | Radyoterapi Protezleri, Radyoterapi-Kemoterapi Sırasında ve Sonrasında Ağız Bakımı ve Tedavisi | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Paster F.A., Visser H., (2017) Diş hekimliği radyolojisi cep atlası |
15) | Kazanılmış Mandibuler Defektlerin Etyolojisi ve Sınıflandırılması | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
16) | Kazanılmış Mandibuler Defektli Hastalarda Protetik Tedavi | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Çalıkkocaoğlu S., (2018) Dişsiz hastaların protetik tedavisi: Klasik tam Protezler 8- Stratton R.J., Wiebelt F.J., (2011) Hareketli bölümlü protez planlama atlası 9- Can G.,Ersoy A.E., Aksu M.L., (2014) Diş hekimliğinde maddeler bilgisi |
17) | Defektli Hastalarda İmplantların Önemi ve Gülüş Tasarımı | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
18) | Yüz Protezleri (Epitezler) ve Hazırlık Aşamaları | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
19) | Epitezlerde Anaplastoloji | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar |
20) | Temporo Mandibular Eklemin (TME) Anatomisi ve Önemi | 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması 5- Baker E.W., (2017) Diş Hekimliği Anatomi Atlası |
21) | TME Rahatsızlıklarının Etyolojisi ve Sınıflandırılması | 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması |
22) | TME Rahatsızlıklarında Anamnezin Önemi | 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması |
23) | TME Rahatsızlıklarda Klinik Muayene ve Tedavi Yöntemleri | 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması |
24) | Oklüzal Splint Çeşitleri ve Oklüzyon İlişkileri | 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması |
25) | Horlama ve Uyku Apnesi Olmasında Etkili Faktörler | 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması |
26) | Uyku Apnesi Teşhis ve Tedavisi | 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması |
27) | Genel Tekrar | |
28) | Ödev Teslimi (Cerrahi Obtüratör Protez Hazırlanması) |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Uzel İ., Çetinkaya E., (2018) Diş Hekimliği Tarihi 8- Baker E.W., (2017) Diş Hekimliği Anatomi Atlası 9- Paster F.A., Visser H., (2017) Diş hekimliği radyolojisi cep atlası 10- Çalıkkocaoğlu S., (2018) Dişsiz hastaların protetik tedavisi: Klasik tam Protezler 11- Stratton R.J., Wiebelt F.J., (2011) Hareketli bölümlü protez planlama atlası 12- Can G.,Ersoy A.E., Aksu M.L., (2014) Diş hekimliğinde maddeler bilgisi 13- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 14- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 15- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 16- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||||||||
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. | ||||||||||||||||||||||
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||||||||||||||||||
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||||||||||||||||||
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||||||||
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||||||||||||||||||
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. | ||||||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||||||||||||||||||
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | ||||||||||||||||||||||
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||||||||||||||||||
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. | ||||||||||||||||||||||
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. | ||||||||||||||||||||||
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | ||||||||||||||||||||||
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | 4 |
2) | Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
4) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
5) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. | 4 |
6) | Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | 3 |
7) | İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
8) | Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | 4 |
9) | Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
10) | Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
11) | Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | 3 |
12) | Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. | 4 |
13) | Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | 3 |
14) | Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | 4 |
15) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
16) | Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 2 |
17) | Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 5 |
18) | Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
19) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 |
20) | Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. | 3 |
21) | Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. | 3 |
22) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | 3 |
23) | Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 5 |
Staj/Yerinde Uygulama |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 28 | 1 | 28 |
Uygulama | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 59 |