DİŞ HEKİMLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
5 300 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1110501013
Ders İsmi: Çene Yüz Protezi Kliniği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
0 1 0 1 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Nurcan DURMAZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çene yüz defektinin nedenleri ve defektli çene yüz yapısına sahip hastalara uygulanacak protezler hakkında temel oluşturucu bilgilerin , yapım yöntemlerinin ve planlamalarının öğretilmesi.
Dersin İçeriği: Çene yüz protezlerinin tarihçesi, multidisipliner yaklaşım, çene yüz bölgesi defektlerinin sınıflandırılması, görüntüleme teknikleri, ölçü yöntemleri, obtüratör ve radyotereapi protezleri, epitezler, TME rahatsızlıkları ve tedavisi konularıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çene-Yüz bölgesinde oluşan defektlerin nedenlerini ve sınıflandırılmasını, bu defektlerin tedavisi için uygulanacak protetik tedavilerin temel kavramlarını , tarihsel gelişimini açıklamak.
2) Çene-Yüz defektli hastalarda multidisipliner yaklaşımda diğer tıp branşlarıyla nasıl koordineli çalışılması gerektiğini, görüntüleme tekniklerinin çeşitleri ve önemi anlatılmaktadır.
3) Doğumsal (Kongenital) dudak-damak yarıklarının etyolojisi, sınıflandırılması ve hazırlanacak protezler hakkında bilgilendirilir.
4) Kazanılmış maksiller defektlerin etyolojisi, sınıflandırılması ve hangi ölçü yöntemlerinin nasıl uygulanacağını, yapılacak protetik tedavi çeşitlerini anlatır.
5) Kazanılmış mandibular defektlerin etyolojisi, sınıflandırılması ve hangi ölçü yöntemlerinin nasıl uygulanacağını, yapılacak protetik tedavi çeşitlerini anlatır.
6) Radyoterapi protezleri, radyoterapi öncesi ve sonrası uygulanması gereken ağız bakımı ve tedavisini anlatır.
7) Çene-Yüz defektli hastalarda implantların önemini ve gülüş tasarımını vakalar üzerinde anlatır.
8) Epitezlerin (yüz protezleri) önemi hazırlık aşamalarını, yapımını (anaplastoloji) anlatır.
9) TME'in anatomisini, disfonksiyonlarının çeşitlerini,tanı ve tedavi yöntemlerini, oklüzal splintleri, horlama apareylerini, uyku apnesini anlatır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çene Yüz Protezlerine Giriş 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
2) Çene Yüz Protezi Tarihçesi 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Uzel İ., Çetinkaya E., (2018) Diş Hekimliği Tarihi
3) Çene Yüz Bölgesindeki Deformitelerin Sınıflandırılması, Deformiteli hastaların şikayetleri 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
4) Çene Yüz Protezlerinde Multidisipliner yaklaşım 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
5) Çene Yüz Protezlerinin Sınıflandırılması 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
6) Doğumsal (Konjenital) Dudak-Damak Yarıklarının Etyolojisi ve Sınıflandırılması 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
7) Dudak- Damak Yarıklarının Tedavisi ve Protezleri 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
8) Kazanılmış Maksiller defektlerin Etyolojisi ve Sınıflandırılması 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
9) Kazanılmış Maksiller Defektli Hastalarda Görüntüleme Teknikleri ve Ölçü Yöntemleri 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Çalıkkocaoğlu S., (2018) Dişsiz hastaların protetik tedavisi: Klasik tam Protezler 8- Stratton R.J., Wiebelt F.J., (2011) Hareketli bölümlü protez planlama atlası 9- Can G.,Ersoy A.E., Aksu M.L., (2014) Diş hekimliğinde maddeler bilgisi
10) Kazanılmış Maksiller Defektli Hastalarda Yapılacak Obtüratör Protezlerin Sınıflandırılması ve Protezlerde Uygulanacak Tutuculuk Kuralları 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Çalıkkocaoğlu S., (2018) Dişsiz hastaların protetik tedavisi: Klasik tam Protezler 8- Stratton R.J., Wiebelt F.J., (2011) Hareketli bölümlü protez planlama atlası 9- Can G.,Ersoy A.E., Aksu M.L., (2014) Diş hekimliğinde maddeler bilgisi
11) Obtüratör Protezlerin Hazırlanmasında Kullanılan Protetik Materyaller 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Can G.,Ersoy A.E., Aksu M.L., (2014) Diş hekimliğinde maddeler bilgisi
12) Cerrahi Obtüratör Protezlerin Hazırlanması 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
13) Tedavi ve Nihai Obtüratör Protezlerde Geleneksel ve Dijital Ölçü Teknikleri 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
14) Radyoterapi Protezleri, Radyoterapi-Kemoterapi Sırasında ve Sonrasında Ağız Bakımı ve Tedavisi 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Paster F.A., Visser H., (2017) Diş hekimliği radyolojisi cep atlası
15) Kazanılmış Mandibuler Defektlerin Etyolojisi ve Sınıflandırılması 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
16) Kazanılmış Mandibuler Defektli Hastalarda Protetik Tedavi 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar 7- Çalıkkocaoğlu S., (2018) Dişsiz hastaların protetik tedavisi: Klasik tam Protezler 8- Stratton R.J., Wiebelt F.J., (2011) Hareketli bölümlü protez planlama atlası 9- Can G.,Ersoy A.E., Aksu M.L., (2014) Diş hekimliğinde maddeler bilgisi
17) Defektli Hastalarda İmplantların Önemi ve Gülüş Tasarımı 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
18) Yüz Protezleri (Epitezler) ve Hazırlık Aşamaları 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
19) Epitezlerde Anaplastoloji 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi 2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis 3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi 4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi 5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi 6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
20) Temporo Mandibular Eklemin (TME) Anatomisi ve Önemi 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması 5- Baker E.W., (2017) Diş Hekimliği Anatomi Atlası
21) TME Rahatsızlıklarının Etyolojisi ve Sınıflandırılması 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması
22) TME Rahatsızlıklarında Anamnezin Önemi 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması
23) TME Rahatsızlıklarda Klinik Muayene ve Tedavi Yöntemleri 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması
24) Oklüzal Splint Çeşitleri ve Oklüzyon İlişkileri 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması
25) Horlama ve Uyku Apnesi Olmasında Etkili Faktörler 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması
26) Uyku Apnesi Teşhis ve Tedavisi 1- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım 2- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri 3- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım 4- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması
27) Genel Tekrar
28) Ödev Teslimi (Cerrahi Obtüratör Protez Hazırlanması)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili öğretim üyesi tarafından verilecektir.
Diğer Kaynaklar: 1- Keskin H., Özdemir T., (1995) Çene-Yüz protezleri İstanbul Üniversitesi
2- Taylor T.D., (2000) Clinical Maxillofacial Prosthetis
3- Çekingül E., (2002) Çene ve Yüz Travmatolojisi
4- Çötert S., (2003) Çene Yüz Protezleri Ege Üniversitesi
5- Beydemir B., (2020) Çene-Yüz Protezleri Gülhana Askeri Tıp Akademisi
6- Akay C., (2021) Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine güncel yaklaşımlar
7- Uzel İ., Çetinkaya E., (2018) Diş Hekimliği Tarihi
8- Baker E.W., (2017) Diş Hekimliği Anatomi Atlası
9- Paster F.A., Visser H., (2017) Diş hekimliği radyolojisi cep atlası
10- Çalıkkocaoğlu S., (2018) Dişsiz hastaların protetik tedavisi: Klasik tam Protezler
11- Stratton R.J., Wiebelt F.J., (2011) Hareketli bölümlü protez planlama atlası
12- Can G.,Ersoy A.E., Aksu M.L., (2014) Diş hekimliğinde maddeler bilgisi
13- Yalçın S., Başaran İ., (2010) Dişhekimliğinde Temporomandibular Eklem Hastalarına Yaklaşım
14- Bumann A., Lotzmann U., Mah J., (2009) Diş hekimliği renkli atlası: Temporomandibular eklem bozuklukları: Fonksiyonel tanı ve tedavi prensipleri
15- Gray R., Ziad A., (2021) Temporomandibular bozukluklar: Problem bazlı yaklaşım
16- Benoliel R., May A., Svensson P., (2021) Uluslararası orofasiyal ağrı sınıflaması

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. 4
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 3
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. 3
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 4
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. 4
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 3
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. 4
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. 4
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. 3
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. 4
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. 3
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. 4
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 2
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. 5
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. 3
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. 3
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir 3
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Uygulama 28 1 28
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 59