GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1513221010
Ders İsmi: İletişim Kuramları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Oranın aşılması durumunda finale devamsız öğrenci alınmayacaktır.
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Gizem ÖZDEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste öğrencilerin sosyal medya kavramının teorik altyapısını anlamalar ve ardından kuramsal unsurlarla birlikte, sosyal medya içeriklerini platformlar bağlamında incelemeleri planlanmaktadır. Öğrencinin bu ders ile sosyal medya platformlarının temel mantığını çözerek içerik üretme ve yönetmeyi öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Derste web ve internetin ortaya çıkışı, sosyal medya platformları, platformların içerik yapıları ile günümüzde markaların ya da bireylerin sosyal medya içerik üretimi ve yönetim yöntemlerinin öğretilmesi planlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyal medyaya dair kavramsal ve kuramsal bilgi sahibidir.
2) Sosyal Medya platformlarının kuruluşunu ve kimliksel farklılıklarını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Pazarlama, reklam ve iletişimsel amaçlarla kişisel veya kurumsal bazda sosyal medyada içerik üretimi, yönetimi yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sosyal medya platformlarına dair medya okur-yazarlık yetisine sahiptir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sosyal medya kampanyalarının öncesi ve sonrasına dair araştırma yöntemlerini bilir.
2) Görsel İletişim tasarım alanında sosyal medya uygulamaları için stratejik planlar yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya kavramı ve özellikleri, internet ve dijitalleşme BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
2) Geleneksel Medyadan Sosyal Medyaya geçiş BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
3) Ağ toplumu, Global Köy ve sosyal medya kuramları BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
4) Bireysel ve kitlesel iletişim unsuru olarak sosyal medya BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
5) Sosyal medya platformları (Facebook,X,Youtube,Instagram…) BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
6) Sosyal medyada içerik üretmek ve yönetmek, yeni sosyal medya unsurları (vlog,blog,podcast…) BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
7) Yeni bir kanaat önderliği olarak fenomenler, sosyal medya da eşik bekçiliği BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
8) ARA SINAV
9) Marka iletişiminde sosyal medyanın yeri ve önemi BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
10) Sosyal medya kampanya örnekleri, vaka analizleri BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
11) İçerik pazarlama ve yönetiminde müşteri ilişkileri, Big Data BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
12) Sosyal medyanın yarattığı yeni bir kavram olarak “Dijital Hastalıklar” BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
13) Simülasyon kuramı, dijital topluluk ve yayıncılık BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
14) Öğrenci Sunumları
15) Öğrenci Sunumları
16) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları
HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları
KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları
Diğer Kaynaklar: BİNARK M., BAYRAKTUTAN G. (2018). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları
HANDLEY A., CHAPMAN C. (2013). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. İstanbul: Mediacat Yayınları
KAWASAKİ G., FITZPATRICK P. (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 71