NURSING (ENGLISH) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Qualification Awarded | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TR-NQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011):Level 6 QF-EHEA:First Cycle TR-NQF-HE, ISCED (1997-2013): 72 |
Course Code: | 1216411005 | ||||||||||
Ders İsmi: | Education in Nursing Practice | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Fall | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Language of instruction: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | No | ||||||||||
Other Recommended Topics for the Course: | |||||||||||
Type of course: | Necessary | ||||||||||
Course Level: |
|
||||||||||
Mode of Delivery: | Face to face | ||||||||||
Course Coordinator : | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||||
Course Lecturer(s): |
Dr.Öğr.Üyesi Zehra AYDIN |
||||||||||
Course Assistants: |
Course Objectives: | It is aimed for the student to prepare, present and evaluate an educational topic in line with the stages of the education process, using a project-based learning approach. |
Course Content: | Introduction of the application course Determination of group members Determination of topics Literature review Preparing a content plan Synthesizing information Group presentations Evaluation of the course |
The students who have succeeded in this course;
|
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Introduction of the application course Determination of group members | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
2) | Determination of topics | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
3) | Literature review | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
4) | Preparing a content plan | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
5) | Preparing a content plan | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
6) | Synthesizing information | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
7) | Synthesizing information | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
8) | Midterm Exam | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
9) | Group Presentations | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
10) | Group Presentations | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
11) | Group Presentations | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
12) | Group Presentations | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
13) | Group Presentations | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
14) | Group Presentations | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
15) | Group Presentations | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
16) | Final Exam | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Course Notes / Textbooks: | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
References: | • Taşocak, G., Ulupınar, S., Kaya, H., Şenyuva, E. (2018). Hemşirelikte Eğitim Dersi Rehberi. İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Yayınları; Yayın No:2. • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara. • Erdoğan, S., Nahçıvan, N., Esin N. (2020). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
7 |
12 |
4 |
6 |
8 |
11 |
9 |
10 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Outcomes | ||||||||||||||
1) Have the necessary knowledge and skills to fulfill her professional roles and responsibilities. | ||||||||||||||
2) Knows the theories and models that form the basis of professional practice. | ||||||||||||||
3) Have the cultural knowledge required to be a member of an individual and a profession. | ||||||||||||||
4) It plans, applies, evaluates and inspects the health care needs of the individual, family and society with a holistic approach in line with the nursing process. | ||||||||||||||
5) Manages the given nursing care and evaluates the quality and results of the care. | ||||||||||||||
6) Uses effective communication skills at the level of intercultural differences in interpersonal relationships. | ||||||||||||||
7) It manages nursing services and manpower within the scope of the relevant legislation, contributes to their professional development. | ||||||||||||||
8) It carries out learning, teaching and management processes with current technology in nursing practices. | ||||||||||||||
9) It develops a positive attitude towards lifelong learning and turns it into behavior. | ||||||||||||||
10) Uses decision making, problem solving and critical thinking skills. | ||||||||||||||
11) Carries out nursing practices in line with professional ethical principles and standards, taking into account individual values, beliefs and cultural differences. | ||||||||||||||
12) Achieves scientific knowledge about health at national and international level with foreign language competence and uses it in professional practices and shares it with healthcare members. | ||||||||||||||
13) With the awareness of social responsibility, takes part in national and international projects and events as an executive, manager, educator and practitioner in cooperation with the healthcare team and other disciplines. | ||||||||||||||
14) Knows and applies measures regarding patient and employee safety in nursing services. | ||||||||||||||
15) Represents her profession in society with her professional knowledge, attitude and behavior and becomes a role model for her colleagues. |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | Have the necessary knowledge and skills to fulfill her professional roles and responsibilities. | |
2) | Knows the theories and models that form the basis of professional practice. | |
3) | Have the cultural knowledge required to be a member of an individual and a profession. | |
4) | It plans, applies, evaluates and inspects the health care needs of the individual, family and society with a holistic approach in line with the nursing process. | |
5) | Manages the given nursing care and evaluates the quality and results of the care. | |
6) | Uses effective communication skills at the level of intercultural differences in interpersonal relationships. | |
7) | It manages nursing services and manpower within the scope of the relevant legislation, contributes to their professional development. | |
8) | It carries out learning, teaching and management processes with current technology in nursing practices. | |
9) | It develops a positive attitude towards lifelong learning and turns it into behavior. | |
10) | Uses decision making, problem solving and critical thinking skills. | |
11) | Carries out nursing practices in line with professional ethical principles and standards, taking into account individual values, beliefs and cultural differences. | |
12) | Achieves scientific knowledge about health at national and international level with foreign language competence and uses it in professional practices and shares it with healthcare members. | |
13) | With the awareness of social responsibility, takes part in national and international projects and events as an executive, manager, educator and practitioner in cooperation with the healthcare team and other disciplines. | |
14) | Knows and applies measures regarding patient and employee safety in nursing services. | |
15) | Represents her profession in society with her professional knowledge, attitude and behavior and becomes a role model for her colleagues. |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
total | % | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 0 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % | |
total | % |