HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 1216411007 | ||||||||||
Ders İsmi: | Public Health Nursing Practice | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Selda SEÇGİNLİ |
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Halk sağlığı ve hemşirelik biliminin temel bilgi ve ilkelerini toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda kullanabilen, profesyonel hemşirelik rollerini üstlenerek birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, geliştiren, sürdüren ve hastalıklardan koruyan hemşire yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, halk sağlığı ve halk sağlığı hemşireliği biliminin temel bilgi ve ilkeleri doğrultusunda birey, aile ve toplum sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirmesine odaklıdır. Dersi alan öğrenciler, halk sağlığı hemşiresinin temel rolleri ve uygulama alanlarına (aile, okul, işyeri, yaşlı bakımı ve evde bakım) özgü rol ve fonksiyonları ile ilgili bilgi ve beceri kazanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
2) | Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları | Laboratuvar - staj |
3) | "Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik" | Laboratuvar - staj |
4) | "Aile Sağlığı Uygulamaları/ Ev Ziyaretleri Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları " | Laboratuvar - staj |
5) | "Windshield Gözlem Yöntemi ile Toplum Tanılama Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları " | Laboratuvar - staj |
6) | "Evde Bakım uygulamaları Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları " | Laboratuvar - staj |
7) | "Tarama Programları Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik " | Laboratuvar - staj |
8) | ARA SINAV | Sınav kitapçıkları |
9) | Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
10) | Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
11) | Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları | Laboratuvar - staj |
12) | "Yaşlı Sağlığı Uygulamaları Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik " | Laboratuvar - staj |
13) | "İş Sağlığı Uygulamaları Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik " | Laboratuvar - staj |
14) | "Okul Sağlığı Uygulamaları Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik " | Laboratuvar - staj |
15) | Omaha Sistemi Raporlandırma | Laboratuvar - staj |
16) | YARIYIL SONU SINAV | Sınav kitapçıkları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Erci, B. (Ed.). (2016). Halk sağlığı hemşireliği. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. 2. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M. N., Seçginli, S., Coşansu, G., & Ardıç, A. (2017). Omaha Sistemi: Hemşirelikte bilgi yönetimi. Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Esin, M. N., Seçginli, S., Coşansu, G., Ardıç, A., Aktaş, E., Altıner Yaş, M., Kaynar, N.S., Gülyenli, N., & Şenel, M. (2022). Öğrenci uygulama rehberi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa. 4. Güler, Ç. & Akın, L. (Ed.). (2015). Halk Sağlığı- Temel Bilgiler (3. Baskı). Ankara: Hacettepe Yayınları. 5. Martin, K. (2005). The Omaha System: A key to practice, documentation, and information management (2nd ed.). St Louis, MO: Elsevier Saunders. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Erci, B. (Ed.). (2016). Halk sağlığı hemşireliği. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. 2. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M. N., Seçginli, S., Coşansu, G., & Ardıç, A. (2017). Omaha Sistemi: Hemşirelikte bilgi yönetimi. Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Esin, M. N., Seçginli, S., Coşansu, G., Ardıç, A., Aktaş, E., Altıner Yaş, M., Kaynar, N.S., Gülyenli, N., & Şenel, M. (2022). Öğrenci uygulama rehberi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa. 4. Güler, Ç. & Akın, L. (Ed.). (2015). Halk Sağlığı- Temel Bilgiler (3. Baskı). Ankara: Hacettepe Yayınları. 5. Martin, K. (2005). The Omaha System: A key to practice, documentation, and information management (2nd ed.). St Louis, MO: Elsevier Saunders. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||||||
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | ||||||||||||||
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | ||||||||||||||
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | ||||||||||||||
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | ||||||||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||||||
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | ||||||||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | ||||||||||||||
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | ||||||||||||||
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
2) | Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | 2 |
3) | Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | 3 |
4) | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | 2 |
5) | Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | 5 |
6) | Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
7) | İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | 3 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | 2 |
10) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 2 |
11) | Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 2 |
12) | Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | 2 |
13) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | 5 |
14) | Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | 4 |
15) | Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Alan Çalışması |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |