ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1416002026
Ders İsmi: Optoelectronics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Çağatay ULUIŞIK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Optoelektronik dersi, optoelektronik cihazların çalışma prensiplerini öğretmeyi, lazerler, fotodedektörler ve fiber optik sistemleri tanıtmayı amaçlar. Optik ve elektronik sistemler arasındaki ilişkiyi anlamayı sağlar ve optoelektronik devre tasarımı ile analiz becerileri kazandırır.
Dersin İçeriği: Bu ders, optoelektronik sistemlerin temel ilkelerini ve uygulamalarını kapsar. Optik ve yarı iletken fiziği, optik fiberler, fotodedektörler, lazerler, LED’ler, optik modülatörler ve optoelektronik devreler üzerine teorik ve uygulamalı bilgiler sunar. Optoelektronik bileşenlerin çalışma prensipleri, tasarım yöntemleri ve mühendislik uygulamaları ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Optoelektronik sistemlerin temel fiziksel prensiplerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Optoelektronik bileşenler için tasarım yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Literatür araştırması yaparak mevcut teknolojileri öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Optik algılayıcılar ve lazer sistemleri hakkında teknik bilgi edinir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Araştırma yaparak optik sistemlerde yenilikçi çözümler geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Optoelektroniğe Giriş Ders öncesinde öğrencilerin temel optik ve elektronik bilgisine sahip olması beklenir. Hazırlık için aşağıdaki kaynaklar önerilir: Kitaplar: Optoelectronics and Photonics: Principles and Practices – S. O. Kasap Fundamentals of Photonics – B. E. A. Saleh & M. C. Teich Semiconductor Optoelectronic Devices – P. Bhattacharya Makaleler ve Ek Kaynaklar: IEEE ve SPIE dergilerinden optoelektronik alanındaki güncel makaleler Fiber optik ve lazer teknolojileri üzerine teknik dokümanlar
2) Işık ve Özellikleri
3) LED ve Teknolojisi
4) Lazer Teknolojisi
5) Optiğin Temelleri
6) Optik Kaynaklar
7) Oprik Fiberler
8) Arasınav
9) Özel Aygıtlar
10) Fotodedektörler
11) Görüntüleme Sistemleri
12) Gösterge Aygıtları
13) Optoelektronik Ölçüm Sistemleri
14) Optoelektronik Uygulamaları
15) Optoelektronik Uygulamaları
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Optoelectronics and Photonics, S. A Kasap, 1. Edition, 2001.
• Optoelectronics: An Introduction, John Wilson and John Hawkes, 3. Edition, 1998.
• Optoelektonik Teori ve Uygulamalar, Eldar Musa , 2008.
• Photonics, Bahaa E. A. Saleh , Malvin Carl Teich, 2007.
Diğer Kaynaklar: • Optoelectronics and Photonics, S. A Kasap, 1. Edition, 2001.
• Optoelectronics: An Introduction, John Wilson and John Hawkes, 3. Edition, 1998.
• Optoelektonik Teori ve Uygulamalar, Eldar Musa , 2008.
• Photonics, Bahaa E. A. Saleh , Malvin Carl Teich, 2007.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

6

7

8

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 7
Laboratuar 14 % 15
Küçük Sınavlar 3 % 11
Ara Sınavlar 1 % 19
Rapor Teslimi 7 % 7
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 3 % 11
Toplam % 110
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 110

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 3 1 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 7 2 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119