BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3016002054
Ders İsmi: Mühendislikte Güç Elektroniği Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Cenk DİNÇBAKIR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Güç elektroniği temel devre elemanlarını öğrenmek, temel topolojiler hakkında bilgi sahibi olmak, izole olmayan anahtarlamalı güç dönüştürücülerini tasarlayabilmek ve bilgisayarlı simülasyonlarını yapabilmek.
Dersin İçeriği: 1. Güç Elektroniği Temel Kavramları Öğrenmek
2. Lineer ve Anahtarlamalı Güç Dönüştürücüleri Analiz ve Tasarım Yapabilmek
3. Anahtarlama Tekniği Hakkında Bilgi Sahibi Olmak
4. Güç Elektroniğinde Kullanılan Devre Elamanlarını Tanımak
5. Güç Dönüştürücülerini Bilgisayar Ortamında Simülasyonunu Yapabilmek.
6. PCB Çizimi ile İlgili Temel Bilgi Sahibi Olmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Güç Elektroniği Temel Kavramları Öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Güç Elektroniğinde Kullanılan Devre Elamanlarını Tanımak
2) Güç Dönüştürücülerini Bilgisayar Ortamında Simülasyonunu Yapabilmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Lineer ve Anahtarlamalı Güç Dönüştürücüleri Analiz ve Tasarım Yapabilmek
2) Anahtarlama Tekniği Hakkında Bilgi Sahibi Olmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş – Güç Elektroniği Hazırlık Soruları – Topraklama ve Güvenlik 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
2) Lineer Güç Kaynakları – Doğrultma Devreleri 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
3) Lineer Güç Kaynakları – Regülatörler 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
4) Lineer Güç Kaynağı Tasarımı – Baskıdevre Çizim Örnekleri 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
5) Güç Elektroniği Temel Kurallar – Elektronik Anahtar Devre Elemanları 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
6) Güç Elektroniğinde Anahtarlama Tekniği 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
7) Yüksek ve Düşük Potansiyel Anahtarlama Tekniği – Half Bridge – Full Bridge 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
8) Vize Haftası
9) İzole Olmayan Dönüştürücüler Temel Kavramlar 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
10) Alçaltan Dönüştürücü (Buck Converter) Analiz ve Tasarımı 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
11) Yükselten Dönüştürücü (Boost Converter) Analiz ve Tasarımı 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
12) Alçaltan-Yükselten Dönüştürücü (Buck-Boost Converter) Analiz ve Tasarımı 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
13) İzole Dönüştürücüler – Dolaylı (Flyback) Dönüştürücü 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
14) Güç Dönüştücü Tasarım Programları 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
15) Güç Elektroniği Saha Uygulamaları 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1 2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Pressman A. I., Billings K., Morey T., Switching Power Supply Design, McGraw-Hill, ISBN 978-0-07-148272-1
2. POWER ELECTRONICS HANDBOOK, Muhammad H. RASHID, Butterworth-Heinemann, 2017
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi.
2) Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti.
3) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme.
4) Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek.
5) Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti.
6) Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi.
7) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti.
8) Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti.
9) Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek.
10) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi. 4
2) Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti. 4
3) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme. 4
4) Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek. 4
5) Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti. 3
6) Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi. 2
7) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti. 3
8) Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti. 4
9) Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek. 3
10) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 20 20
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 165