PSİKOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 3020002004 | ||||||||||
Ders İsmi: | Psikolojide Programlamaya Giriş | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Telat Gül ŞENDİL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, psikoloji öğrencilerine programlamanın temel kavramlarını öğretmeyi ve psikoloji araştırmalarında programlamanın nasıl kullanılabileceğini göstermeyi amaçlar. Öğrenciler, özellikle veri analizi, deney tasarımı ve bilişsel modelleme gibi alanlarda programlamanın rolünü anlayarak, temel kodlama becerileri kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Programlamaya Giriş: Temel programlama kavramları ve psikolojide programlamanın önemi Python Temelleri: Değişkenler, veri tipleri, döngüler, koşullu ifadeler Veri Analizi için Python: NumPy, Pandas ve veri manipülasyonu Psikoloji Araştırmalarında Programlama Kullanımı: Deney tasarımı ve veri toplama süreçleri Psikolojik Deneylerin Kodlanması: PsychoPy ve OpenSesame gibi araçlarla deney tasarımı Görsel ve İşitsel Uyarıcıların Programlanması: Grafik ve ses işlemleri Temel İstatistiksel Analizler: Veri analizi ve hipotez testleri için Python kullanımı Makine Öğrenmesi ve Psikoloji: Temel makine öğrenmesi kavramları ve psikolojik veri setleriyle uygulamalar Duygu Analizi ve Doğal Dil İşleme: Psikolojik veri setleri üzerinden duygu analizi Ders Projesi ve Uygulamalar: Öğrencilerin öğrendiklerini uygulayabilecekleri küçük projeler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
2) | Python Temelleri: Değişkenler, veri tipleri, döngüler, koşullu ifadeler | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
3) | Veri Analizi için Python: NumPy, Pandas ve veri manipülasyonu | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
4) | Psikoloji Araştırmalarında Programlama Kullanımı: Deney tasarımı ve veri toplama süreçleri | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
5) | Psikolojik Deneylerin Kodlanması: PsychoPy ve OpenSesame gibi araçlarla deney tasarımı | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
6) | Görsel ve İşitsel Uyarıcıların Programlanması: Grafik ve ses işlemleri | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
7) | Temel İstatistiksel Analizler: Veri analizi ve hipotez testleri için Python kullanımı | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
8) | Makine Öğrenmesi ve Psikoloji: Temel makine öğrenmesi kavramları ve psikolojik veri setleriyle uygulamalar | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
9) | Duygu Analizi ve Doğal Dil İşleme: Psikolojik veri setleri üzerinden duygu analizi | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
10) | Ders Projesi ve Uygulamalar: Öğrencilerin öğrendiklerini uygulayabilecekleri küçük projeler | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
10) | Ders Projesi ve Uygulamalar: Öğrencilerin öğrendiklerini uygulayabilecekleri küçük projeler | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
Ders Notları / Kitaplar: | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
Diğer Kaynaklar: | VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook. O'Reilly Media. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. Fawcett, T. (2016). Data Science for Business. O'Reilly Media. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Öğrenciler, gelişim ve deneysel psikoloji alanlarında ileri düzey teorik bilgiye sahip olacak ve bu bilgiyi bilimsel araştırmalar ve profesyonel uygulamalarla pekiştireceklerdir. | |||||
2) Program, öğrencilere bağımsız araştırma yapma, bilimsel veri analiz tekniklerini kullanma ve akademik yayın üretme becerilerini kazandırır. | |||||
3) Mezunlar, psikoloji alanındaki etik kurallar ve mesleki standartlar doğrultusunda sorumlu bir şekilde çalışma yetkinliği kazanır. | |||||
4) Mezunlar, psikoloji ile ilişkili sağlık, eğitim ve iş dünyası gibi farklı alanlardaki profesyonellerle iş birliği yaparak multidisipliner projelerde etkin rol alabileceklerdir. | |||||
5) Program, birey ve toplum düzeyinde psikolojik sağlığın korunması ve iyileştirilmesine yönelik projelerde yer alma bilinci kazandırarak, mezunları toplumsal katkı sağlayan uzmanlar olarak yetiştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler, gelişim ve deneysel psikoloji alanlarında ileri düzey teorik bilgiye sahip olacak ve bu bilgiyi bilimsel araştırmalar ve profesyonel uygulamalarla pekiştireceklerdir. | |
2) | Program, öğrencilere bağımsız araştırma yapma, bilimsel veri analiz tekniklerini kullanma ve akademik yayın üretme becerilerini kazandırır. | |
3) | Mezunlar, psikoloji alanındaki etik kurallar ve mesleki standartlar doğrultusunda sorumlu bir şekilde çalışma yetkinliği kazanır. | |
4) | Mezunlar, psikoloji ile ilişkili sağlık, eğitim ve iş dünyası gibi farklı alanlardaki profesyonellerle iş birliği yaparak multidisipliner projelerde etkin rol alabileceklerdir. | |
5) | Program, birey ve toplum düzeyinde psikolojik sağlığın korunması ve iyileştirilmesine yönelik projelerde yer alma bilinci kazandırarak, mezunları toplumsal katkı sağlayan uzmanlar olarak yetiştirir. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 6 | 96 |
Laboratuvar | 2 | 1 | 2 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 167 |