Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Az Görme Tanımı
|
Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018.
Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler, Türk Oftalmoloji Derneği Yayınları No:12
|
2) |
AZ GÖRME NEDİR?
Az gören kimdir? Az Görme Rehabilitasyonu Nasıl Yapılır?
Az görme belirtileri nelerdir?
|
Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018.
Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Az Gören Hastalarda Binokülarite ve Binokülaritenin Okuma İşlevi Üzerine Etkisi, Doğan Ceyhan Yüksek Lisans Tezi
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler, Türk Oftalmoloji Dergisi |
3) |
AZ GÖRMEYE NEDEN OLAN FAKTÖRLER NELERDİR? |
Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018.
Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Az Gören Hastalarda Binokülarite ve Binokülaritenin Okuma İşlevi Üzerine Etkisi, Doğan Ceyhan Yüksek Lisans Tezi
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler, Türk Oftalmoloji Dergisi |
4) |
AZ GÖRME REHABİLİTASYONU NASIL SAĞLANIR?
|
Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018.
Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Az Gören Hastalarda Binokülarite ve Binokülaritenin Okuma İşlevi Üzerine Etkisi, Doğan Ceyhan Yüksek Lisans Tezi
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler, Türk Oftalmoloji Dergisi
Görme Engelliler için Tedavi Re/Habilitasyonda Yenilikler ve Cihazlar, Prof. Dr. Aysun İDİL |
5) |
Teleskopik Gözlük Sistemleri |
Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018.
Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Az Gören Hastalarda Binokülarite ve Binokülaritenin Okuma İşlevi Üzerine Etkisi, Doğan Ceyhan Yüksek Lisans Tezi
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler, Türk Oftalmoloji Dergisi
Görme Engelliler için Tedavi Re/Habilitasyonda Yenilikler ve Cihazlar, Prof. Dr. Aysun İDİL |
6) |
Az Görme Yardımcıları BÜYÜTEÇLER |
Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018.
Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Az Gören Hastalarda Binokülarite ve Binokülaritenin Okuma İşlevi Üzerine Etkisi, Doğan Ceyhan Yüksek Lisans Tezi
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler, Türk Oftalmoloji Dergisi
Görme Engelliler için Tedavi Re/Habilitasyonda Yenilikler ve Cihazlar, Prof. Dr. Aysun İDİL |
7) |
Ders Tekrarı |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Az Görmede Kullanılan Fresnel ve Peli Prizmalar |
OPTiK REFRAKSiYON REHABİLİTASYON TEMEL BİLGİLER (2010), TÜRK OFTALMOLOJİ DERNEĞİ EĞİTİM YAYINLARI NO: 12
Prismotherapy in opthalmology, Oftalmolojide prizmalarla tedavi uygulamaları
Hüseyin Bayramlar ve ark.
|
10) |
Az Görme ve Prizmatik Camlar |
Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018.
Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Az Gören Hastalarda Binokülarite ve Binokülaritenin Okuma İşlevi Üzerine Etkisi, Doğan Ceyhan Yüksek Lisans Tezi
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler, Türk Oftalmoloji Dergisi
Görme Engelliler için Tedavi Re/Habilitasyonda Yenilikler ve Cihazlar, Prof. Dr. Aysun İDİL |
11) |
Yasal Körlük Kavramı |
Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018.
Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016.
Az Gören Hastalarda Binokülarite ve Binokülaritenin Okuma İşlevi Üzerine Etkisi, Doğan Ceyhan Yüksek Lisans Tezi
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler, Türk Oftalmoloji Dergisi
Görme Engelliler için Tedavi Re/Habilitasyonda Yenilikler ve Cihazlar, Prof. Dr. Aysun İDİL |
12) |
Laboratuvar Uygulamaları/ Prizmatik yakın gözlüğü uygulaması |
|
13) |
Laboratuvar Uygulamaları/ Galileo Teleskopik Gözlük Uygulaması |
|
14) |
Laboratuvar Uygulamaları/ Kepler Teleskopik Gözlük Uygulaması |
|
15) |
Laboratuvar Uygulamaları/Genel Uygulama Tekrarı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
4) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
5) |
Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
6) |
Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
7) |
Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
8) |
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. |
|
9) |
Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. |
|
10) |
Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. |
|
11) |
Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. |
|
12) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
13) |
Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|