İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003105 | ||||||||
Ders İsmi: | Literature,Arts and Medicine | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders hastalıkları ve çeşitli sağlık durumlarını yansıtan görsel sanatlar ve edebi metinleri tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca birbiriyle ilişkili iki alan olan tıp ve beşeri bilimler hakkında farkındalık sağlar. Öğrencilerin üzerinde çalışacağı metinler, öğrencilerin eleştirel düşünme, anlama ve yorumlama becerilerini teşvik edecek ve geliştirecek şekilde özenle seçilmiştir. Öğrenciler dönem boyunca insan olmanın anlamını ve doğasını, insan-evren ilişkisini, farklı alanlardan yazar ve sanatçıların yaşamdaki fiziksel, psikolojik ve duygusal acıyı nasıl deneyimlediklerini ve temsil ettiklerini sorgulama fırsatı bulacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Tıp ve beşeri bilimleri konu alan kısa hikayeler, portreler, romanlar ve filmler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İzlencesinin tanıtılması | - |
2) | Asklepios- Yunan Mitolojisinde Tıp ve Sağlık Tanrısı Hipokrat'ın Hikayesi | Asklepios ve Hipokrat ile ilgili metinler |
3) | Hippocrates ve Galen : Humoral Patoloji Teorisi | Hippocrates ve Galen : Humoral Patoloji Teorisi ile ilgili metinler |
4) | Portreler: Albrecht Dürer Melankoli I Honoré Daumier’s Bloodletting from the Foot | Portraits: Albrecht Dürer’s Melencolia I Honoré Daumier’s Bloodletting from the Foot |
5) | Uyku ve Rüyalar: E.T.A Hoffmann Sandman isimli kısa hikayesi | Sleep and Dreams: The SandMan by ET.A Hoffmann |
6) | Film: Guguk Kuşu (1975) | Film: Guguk Kuşu (1975) |
7) | Dorian Grey'in Portresi - Oscar Wilde | Dorian Grey'in Portresi - Oscar Wilde |
8) | Ara Sınavlar | - |
9) | Portreler: Yard with Lunatics - Francisco de Goya Kulağı Sargılı Otoportre - Vincent van Gogh Çığlık - Edvard Munch | Portreler: Yard with Lunatics - Francisco de Goya Kulağı Sargılı Otoportre - Vincent van Gogh Çığlık - Edvard Munch |
10) | Henry Ford Hospital (1932) Frida Kahlo The Broken Column (1944) Frida Kahlo Andromache Mourning Hector by Jacques-Louis David (1783) | Henry Ford Hospital (1932) Frida Kahlo The Broken Column (1944) Frida Kahlo Andromache Mourning Hector by Jacques-Louis David (1783) |
11) | Soğukkanlılıkla - Truman Capote | Soğukkanlılıkla - Truman Capote |
12) | Sırça Fanus- Sylvia Plath | Sırça Fanus- Sylvia Plath |
13) | Sırça Fanus- Sylvia Plath | Sırça Fanus- Sylvia Plath |
14) | Angels in America - Tony Kushner | Angels in America by Tony Kushner |
15) | Angels in America by Tony Kushner | Angels in America by Tony Kushner |
16) | Dönem Sonu- Genel Dğerlendirme | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Stories of Asclepius and Hippocrates. The SandMan by ET.A Hoffmann In Cold Blood by Truman Capote The Bell Jar by Sylvia Plath The Picture of Dorian Gray by Oscar Wilde Angels in America by Tony Kushner Various Portrait of: Albrecht Dürer - Honoré Daumier’s Vincent van Gogh - Francisco de Goya Edvard - Munch Frida Kahlo |
Diğer Kaynaklar: | Stories of Asclepius and Hippocrates. The SandMan by ET.A Hoffmann In Cold Blood by Truman Capote The Bell Jar by Sylvia Plath The Picture of Dorian Gray by Oscar Wilde Angels in America by Tony Kushner Various Portrait of: Albrecht Dürer - Honoré Daumier’s Vincent van Gogh - Francisco de Goya Edvard - Munch Frida Kahlo |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |||||||||||||
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |||||||||||||
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |||||||||||||
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |||||||||||||
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |||||||||||||
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |||||||||||||
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |||||||||||||
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |
4) | İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
5) | Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |
7) | Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |
8) | İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |
9) | Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |
10) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |
11) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
12) | Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |
13) | Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |
14) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 70 |