HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003105
Ders İsmi: Literature,Arts and Medicine
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders hastalıkları ve çeşitli sağlık durumlarını yansıtan görsel sanatlar ve edebi metinleri tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca birbiriyle ilişkili iki alan olan tıp ve beşeri bilimler hakkında farkındalık sağlar. Öğrencilerin üzerinde çalışacağı metinler, öğrencilerin eleştirel düşünme, anlama ve yorumlama becerilerini teşvik edecek ve geliştirecek şekilde özenle seçilmiştir. Öğrenciler dönem boyunca insan olmanın anlamını ve doğasını, insan-evren ilişkisini, farklı alanlardan yazar ve sanatçıların yaşamdaki fiziksel, psikolojik ve duygusal acıyı nasıl deneyimlediklerini ve temsil ettiklerini sorgulama fırsatı bulacaklardır.
Dersin İçeriği: Tıp ve beşeri bilimleri konu alan kısa hikayeler, portreler, romanlar ve filmler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tıp ve Beşeri bilimler arasındaki ilişkiyi anlamak
2) Ünlü yazar ve sanatçıların çeşitli metin ve portrelerini inceleyerek eleştirel, yaratıcı, analitik ve yorumlama becerilerini geliştirmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İnsan olma, temel insan hakları, cinsiyet, din, kültür ve ırk ayrımı gözetmeksizin bireye saygı gibi evrensel değerler konusunda farkındalık ve anlayış geliştirmek.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İzlencesinin tanıtılması -
2) Asklepios- Yunan Mitolojisinde Tıp ve Sağlık Tanrısı Hipokrat'ın Hikayesi Asklepios ve Hipokrat ile ilgili metinler
3) Hippocrates ve Galen : Humoral Patoloji Teorisi Hippocrates ve Galen : Humoral Patoloji Teorisi ile ilgili metinler
4) Portreler: Albrecht Dürer Melankoli I Honoré Daumier’s Bloodletting from the Foot Portraits: Albrecht Dürer’s Melencolia I Honoré Daumier’s Bloodletting from the Foot
5) Uyku ve Rüyalar: E.T.A Hoffmann Sandman isimli kısa hikayesi Sleep and Dreams: The SandMan by ET.A Hoffmann
6) Film: Guguk Kuşu (1975) Film: Guguk Kuşu (1975)
7) Dorian Grey'in Portresi - Oscar Wilde Dorian Grey'in Portresi - Oscar Wilde
8) Ara Sınavlar -
9) Portreler: Yard with Lunatics - Francisco de Goya Kulağı Sargılı Otoportre - Vincent van Gogh Çığlık - Edvard Munch Portreler: Yard with Lunatics - Francisco de Goya Kulağı Sargılı Otoportre - Vincent van Gogh Çığlık - Edvard Munch
10) Henry Ford Hospital (1932) Frida Kahlo The Broken Column (1944) Frida Kahlo Andromache Mourning Hector by Jacques-Louis David (1783) Henry Ford Hospital (1932) Frida Kahlo The Broken Column (1944) Frida Kahlo Andromache Mourning Hector by Jacques-Louis David (1783)
11) Soğukkanlılıkla - Truman Capote Soğukkanlılıkla - Truman Capote
12) Sırça Fanus- Sylvia Plath Sırça Fanus- Sylvia Plath
13) Sırça Fanus- Sylvia Plath Sırça Fanus- Sylvia Plath
14) Angels in America - Tony Kushner Angels in America by Tony Kushner
15) Angels in America by Tony Kushner Angels in America by Tony Kushner
16) Dönem Sonu- Genel Dğerlendirme -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stories of Asclepius and Hippocrates.
The SandMan by ET.A Hoffmann
In Cold Blood by Truman Capote
The Bell Jar by Sylvia Plath
The Picture of Dorian Gray by Oscar Wilde
Angels in America by Tony Kushner
Various Portrait of: Albrecht Dürer - Honoré Daumier’s
Vincent van Gogh - Francisco de Goya
Edvard - Munch Frida Kahlo
Diğer Kaynaklar: Stories of Asclepius and Hippocrates.
The SandMan by ET.A Hoffmann
In Cold Blood by Truman Capote
The Bell Jar by Sylvia Plath
The Picture of Dorian Gray by Oscar Wilde
Angels in America by Tony Kushner
Various Portrait of: Albrecht Dürer - Honoré Daumier’s
Vincent van Gogh - Francisco de Goya
Edvard - Munch Frida Kahlo

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 70