CERRAHİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ (DR)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):8. Düzey
QF-EHEA:3. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3070211501
Ders İsmi: Tez Önerisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
0 0 0 0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında doktora düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin cerrahi hastaların bakım süreçlerini bilimsel veriler ışığında değerlendirebilmesi, güncel araştırmaları analiz edebilmesi ve klinik uygulamalarla ilişkilendirebilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin kendi bilimsel araştırmalarını tasarlayıp yürütebilecek akademik donanıma sahip olmaları sağlanacaktır.
Dersin İçeriği: Cerrahi Hastalıkları Hemşireliğinde Güncel Yaklaşımlar,Kanıta Dayalı Hemşirelik ve Klinik Araştırmalar,Gelişen Teknolojiler ve Yenilikçi Uygulamalar,bilimsel makale yazımı ve yayın süreci gibi konulardan oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Cerrahi hastalıkları hemşireliğinin tarihsel gelişimini, temel kavramlarını ve güncel uygulamalarını analiz edebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yenilikçi teknolojilerin (robotik cerrahi, yapay zeka vb.) cerrahi hemşireliğe etkilerini tartışabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Preoperatif, intraoperatif ve postoperatif hemşirelik bakım süreçlerini bilimsel temellere dayalı olarak açıklayabilir.
2) Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak cerrahi hemşireliği alanında veri toplayabilir ve analiz edebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tez konusu ile ilgili kapsamlı bir literatür taraması yaparak özgün bir araştırma önerisi geliştirebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliğine Giriş Lewis, S. L., Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., & Bucher, L. (2020). Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier.
2) Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları ve Klinik Karar Verme Süreçleri Lewis, S. L., Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., & Bucher, L. (2020). Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier.
2) Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları ve Klinik Karar Verme Süreçleri Lewis, S. L., Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., & Bucher, L. (2020). Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier.
3) Teknoloji ve Dijital Sağlık Uygulamaları Lewis, S. L., Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., & Bucher, L. (2020). Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier.
4) Cerrahi Hemşireliğinde Multidisipliner Yaklaşımlar ve Etik İlkeler
5) Cerrahi Hemşireliğinde Araştırma Yöntemleri
6) Literatür Taraması ve Bilimsel Makale Yazımı
7) Tez Önerisi Geliştirme ve Sunum Teknikleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Smeltzer, S. C., Bare, B. G., Hinkle, J. L., & Cheever, K. H. (2021). Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing. Lippincott Williams & Wilkins.
Lewis, S. L., Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., & Bucher, L. (2020). Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier.
Diğer Kaynaklar: Smeltzer, S. C., Bare, B. G., Hinkle, J. L., & Cheever, K. H. (2021). Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing. Lippincott Williams & Wilkins.
Lewis, S. L., Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., & Bucher, L. (2020). Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı, öğrencilerin ileri düzeyde akademik ve klinik beceriler kazanmasını amaçlar. Mezunlar, kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda hasta bakım süreçlerini yönetme, araştırmalar yapma ve sağlık ekibi içinde liderlik rolü üstlenme yetkinliklerine sahip olurlar.
1) Cerrahi hemşireliği uygulamalarında etik kararlar alır ve mesleki sorumluluklarını yerine getirir.
2) Multidisipliner sağlık ekibi içinde etkin bir şekilde iletişim kurar ve liderlik yapar.
3) Klinik rehberlerin geliştirilmesine ve hemşirelik uygulamalarının iyileştirilmesine öncülük eder.
4) Cerrahi hastalara, ailelerine ve sağlık ekibine yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı, öğrencilerin ileri düzeyde akademik ve klinik beceriler kazanmasını amaçlar. Mezunlar, kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda hasta bakım süreçlerini yönetme, araştırmalar yapma ve sağlık ekibi içinde liderlik rolü üstlenme yetkinliklerine sahip olurlar.
1) Cerrahi hemşireliği uygulamalarında etik kararlar alır ve mesleki sorumluluklarını yerine getirir. 2
2) Multidisipliner sağlık ekibi içinde etkin bir şekilde iletişim kurar ve liderlik yapar. 5
3) Klinik rehberlerin geliştirilmesine ve hemşirelik uygulamalarının iyileştirilmesine öncülük eder. 4
4) Cerrahi hastalara, ailelerine ve sağlık ekibine yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunar. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Rapor Teslimi 1 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ödevler 5 10 50
Toplam İş Yükü 50