CERRAHİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ (DR) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 3070321001 | ||||||||||
Ders İsmi: | Doktora Yeterlik Sınavı | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, doktora öğrencilerinin cerrahi hemşireliği alanında ileri düzey bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamak ve bilimsel araştırma yapma yetkinliklerini değerlendirmektir. Öğrencilerin preoperatif, intraoperatif ve postoperatif bakım süreçlerini kanıta dayalı uygulamalarla ilişkilendirmesi, multidisipliner yaklaşımları analiz edebilmesi ve cerrahi hemşireliği ile ilgili güncel literatürü eleştirel bir bakış açısıyla yorumlaması hedeflenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin bağımsız araştırma yapabilme, bilimsel düşünme ve akademik yazım yetkinlikleri değerlendirilerek doktora düzeyinde yeterlilikleri ölçülecektir. |
Dersin İçeriği: | Teorik bilgilerin sentezlenmesi ve analiz edilmesi Klinik uygulamalara yönelik vaka analizleri ve problem çözme becerisi Akademik yazım kuralları ve literatür değerlendirme süreçleri Yeterlilik sınavı formatı, değerlendirme kriterleri ve sınav stratejileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Smeltzer, S. C., Bare, B. G., Hinkle, J. L., & Cheever, K. H. (2021). Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing (15th ed.). Wolters Kluwer. Ignatavicius, D. D., Workman, M. L., & Rebar, C. R. (2020). Medical-Surgical Nursing: Concepts for Interprofessional Collaborative Care (10th ed.). Elsevier. Rothrock, J. C. (2023). Alexander’s Care of the Patient in Surgery (17th ed.). Elsevier. Lewis, S. L., Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., Bucher, L., & Harding, M. M. (2022). Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems (11th ed.). Mosby. |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı, öğrencilerin ileri düzeyde akademik ve klinik beceriler kazanmasını amaçlar. Mezunlar, kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda hasta bakım süreçlerini yönetme, araştırmalar yapma ve sağlık ekibi içinde liderlik rolü üstlenme yetkinliklerine sahip olurlar. | ||||
1) Cerrahi hemşireliği uygulamalarında etik kararlar alır ve mesleki sorumluluklarını yerine getirir. | ||||
2) Multidisipliner sağlık ekibi içinde etkin bir şekilde iletişim kurar ve liderlik yapar. | ||||
3) Klinik rehberlerin geliştirilmesine ve hemşirelik uygulamalarının iyileştirilmesine öncülük eder. | ||||
4) Cerrahi hastalara, ailelerine ve sağlık ekibine yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı, öğrencilerin ileri düzeyde akademik ve klinik beceriler kazanmasını amaçlar. Mezunlar, kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda hasta bakım süreçlerini yönetme, araştırmalar yapma ve sağlık ekibi içinde liderlik rolü üstlenme yetkinliklerine sahip olurlar. | 5 |
1) | Cerrahi hemşireliği uygulamalarında etik kararlar alır ve mesleki sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
2) | Multidisipliner sağlık ekibi içinde etkin bir şekilde iletişim kurar ve liderlik yapar. | 4 |
3) | Klinik rehberlerin geliştirilmesine ve hemşirelik uygulamalarının iyileştirilmesine öncülük eder. | 4 |
4) | Cerrahi hastalara, ailelerine ve sağlık ekibine yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunar. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 5 | 40 | 200 |
Toplam İş Yükü | 200 |