CERRAHİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ (DR)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):8. Düzey
QF-EHEA:3. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3070321001
Ders İsmi: Doktora Yeterlik Sınavı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
0 0 0 0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, doktora öğrencilerinin cerrahi hemşireliği alanında ileri düzey bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamak ve bilimsel araştırma yapma yetkinliklerini değerlendirmektir. Öğrencilerin preoperatif, intraoperatif ve postoperatif bakım süreçlerini kanıta dayalı uygulamalarla ilişkilendirmesi, multidisipliner yaklaşımları analiz edebilmesi ve cerrahi hemşireliği ile ilgili güncel literatürü eleştirel bir bakış açısıyla yorumlaması hedeflenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin bağımsız araştırma yapabilme, bilimsel düşünme ve akademik yazım yetkinlikleri değerlendirilerek doktora düzeyinde yeterlilikleri ölçülecektir.
Dersin İçeriği: Teorik bilgilerin sentezlenmesi ve analiz edilmesi
Klinik uygulamalara yönelik vaka analizleri ve problem çözme becerisi
Akademik yazım kuralları ve literatür değerlendirme süreçleri
Yeterlilik sınavı formatı, değerlendirme kriterleri ve sınav stratejileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Smeltzer, S. C., Bare, B. G., Hinkle, J. L., & Cheever, K. H. (2021). Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing (15th ed.). Wolters Kluwer.
Ignatavicius, D. D., Workman, M. L., & Rebar, C. R. (2020). Medical-Surgical Nursing: Concepts for Interprofessional Collaborative Care (10th ed.). Elsevier.
Rothrock, J. C. (2023). Alexander’s Care of the Patient in Surgery (17th ed.). Elsevier.
Lewis, S. L., Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., Bucher, L., & Harding, M. M. (2022). Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems (11th ed.). Mosby.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı, öğrencilerin ileri düzeyde akademik ve klinik beceriler kazanmasını amaçlar. Mezunlar, kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda hasta bakım süreçlerini yönetme, araştırmalar yapma ve sağlık ekibi içinde liderlik rolü üstlenme yetkinliklerine sahip olurlar.
1) Cerrahi hemşireliği uygulamalarında etik kararlar alır ve mesleki sorumluluklarını yerine getirir.
2) Multidisipliner sağlık ekibi içinde etkin bir şekilde iletişim kurar ve liderlik yapar.
3) Klinik rehberlerin geliştirilmesine ve hemşirelik uygulamalarının iyileştirilmesine öncülük eder.
4) Cerrahi hastalara, ailelerine ve sağlık ekibine yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora Programı, öğrencilerin ileri düzeyde akademik ve klinik beceriler kazanmasını amaçlar. Mezunlar, kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda hasta bakım süreçlerini yönetme, araştırmalar yapma ve sağlık ekibi içinde liderlik rolü üstlenme yetkinliklerine sahip olurlar. 5
1) Cerrahi hemşireliği uygulamalarında etik kararlar alır ve mesleki sorumluluklarını yerine getirir. 5
2) Multidisipliner sağlık ekibi içinde etkin bir şekilde iletişim kurar ve liderlik yapar. 4
3) Klinik rehberlerin geliştirilmesine ve hemşirelik uygulamalarının iyileştirilmesine öncülük eder. 4
4) Cerrahi hastalara, ailelerine ve sağlık ekibine yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunar. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 5 40 200
Toplam İş Yükü 200