Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ön kavramların oluşturulması, matematiksel araçlar, tanımlar, teoremler ve ispatlar, ispat çeşitleri |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
2) |
Deterministik sonlu otomata (DFA) |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
3) |
Deterministik olmayan sonlu otomata (NFA) |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
4) |
DFA ve NFA'nın eşdeğerliliği ve düzenli ifadeler |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
5) |
Epsilon geçiş, pompalama Lemma, güvercin prensibi ve kapatma (closure) özellikleri |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
6) |
Optimal DFA ve genel bakış |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
7) |
Bağlamsız diller, bağlamsız gramerler, ayrıştırma ağacı, belirsizlik, kapalılık özellikleri |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Yığıtlı Otomatlar |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
10) |
Bağlamsız gramerlere ve Church-Turing hipotezine genel bakış |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
11) |
Turing Makineleri, Tanıma ve Hesaplama, Church-Turing Hipotezi |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
12) |
NP-eksiksizliği, karar verilebilirlik, indirgenebilirlik ve tanınabilirlik |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
13) |
NP-eksiksizliği, karar verilebilirlik, indirgenebilirlik ve tanınabilirlik |
Michael Sipser, Introduction to the Theory of Computation, Cengage Learning, 3rd Edition, 2012.
Daniel I. A. Cohen, Introduction to Computer Theory, Prentice-Hall, 2nd Edition, 1997.
Z., Kohavi, N. K., Jha, "Switching and Finite Automata Theory", Cambridge University Press, 2009. |
14) |
Uygulama veya Konu Tekrarı |
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye
genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
2) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
3) |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
|
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarındaki yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
|
5) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
6) |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
|
7) |
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
|
8) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
10) |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|
12) |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|