ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3026002006
Ders İsmi: Analog Integrated Circuits Design
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Çağatay ULUIŞIK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: NMOS ve CMOS prosesler. Tranzistor devre modeli. Temel ve gelişmiş akım aynaları, işlemsel kuvvetlendiriciler. karşılaştırıcılar. Gürültü analizi ve modellenmesi. Örnekle ve tut devreleri. Referans gerilimi üreteci ve translineer devreler. Geçiş iletkenliği kuvvetlendiricisi (OTA). Akım taşıyıcılar (CC). Sürekli-zaman ve anahtarlı C süzgeçleri. A/D ve D/A dönüştürücüler. Faz kilitlemeli çevrimler (PLL).
Dersin İçeriği: NMOS ve CMOS prosesler. Tranzistor devre modeli. Temel ve gelişmiş akım aynaları, işlemsel kuvvetlendiriciler. karşılaştırıcılar. Gürültü analizi ve modellenmesi. Örnekle ve tut devreleri. Referans gerilimi üreteci ve translineer devreler. Geçiş iletkenliği kuvvetlendiricisi (OTA). Akım taşıyıcılar (CC). Sürekli-zaman ve anahtarlı C süzgeçleri. A/D ve D/A dönüştürücüler. Faz kilitlemeli çevrimler (PLL).

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Transistor Modeli
2) Temel ve geliştirilmiş akım aynaları
3) OP-AMP'lar ve OTA'lar
4) Gürültünün modellenmesi ve analizi
5) Akım konveyörleri (CC)
6) Sürekli zaman ve anahtarlı C filtreleri
7) A/D ve D/A çeviriciler
8) Faz kilitli döngüler (PLL)
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) NMOS ve PMOS süreçleri Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
2) Transistor model Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
3) Temel ve geliştirilmiş akım aynaları Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
4) İşlemsel yükselteçler (1) Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
5) İşlemsel yükselteçler (2), Karşılaştırıcılar Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
6) İşlemsel iletkenlik yükselticisi (OTA) Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
7) Gürültünün modellenmesi ve analizi Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
8) Ara sınav
9) Örnekle ve tut (S/H) devreleri Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
10) Referans voltaj kaynakları ve translineer devreler Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
11) Akım konveyörleri (CC). Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
12) Sürekli zaman ve anahtarlı C filtreleri Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
13) A/D ve D/A dönüştürücüler Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
14) Faz kilitli döngüler (PLL) Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006. Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001. Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006.
Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001.
Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.
Diğer Kaynaklar: Willy M. C. Sansen “Analog Design Essentials”, Springer, 2006.
Gray, P. R., Hurst, P. J., Lewis, S. H., and Meyer, R. G. Analysis and Design of Analog Integrated Circuits. 4th ed. New York, NY: Wiley, 2001.
Lee, T. H. The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits. Cambridge, MA: Cambridge University Press, 1998.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Elektrik-Elektronik Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarındaki yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
5) Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7) Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
8) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Elektrik-Elektronik Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarındaki yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
5) Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7) Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
8) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 186