PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION
Qualification Awarded Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
Bachelor's (First Cycle) Degree 4 240 FULL TIME TYÇ, TR-NQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011):Level 6
QF-EHEA:First Cycle
TR-NQF-HE, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: 5010003099
Ders İsmi: Gender Studies
Ders Yarıyılı: Spring
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Labs Credit ECTS
2 2 3
Language of instruction: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Other Recommended Topics for the Course:
Type of course: Üniversite Seçmeli
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Prof. Dr. Anayit Margirit COŞKUN
Course Lecturer(s): Dr.Öğr.Üyesi Tümer ULUS
Prof. Dr. Anayit Margirit COŞKUN
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: This course aims to gain knowledge and raise awareness about sexual health, lifelong sexuality and its characteristics, sexual myths and facts, sexuality in special groups, and sexual dysfunctions on the basis of values, ethical principles and rights regarding sexuality.
Course Content: To provide students with physical, emotional, intellectual, social and universal awareness about sexuality, which is a part of life; Recognizing one's own, healthy/ill individual's sexuality and sexual health needs; Helping students improve their sexual health knowledge and practices. In this regard, the course content includes; Topics include sexual values, ethical principles, physiology of sexual act, being able to talk about sexuality, sexual myths and facts, sexuality throughout life, sexual health in special periods, and sexual care services that the individual needs.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Gain information about the concept and scope of gender and social structures based on gender.
2) Develops sensitivity about gender roles.
3) Have knowledge about the historical process of women's movements
4) Explains the areas of life where gender inequality is in question.
5) Explain the extent of gender inequality in the field of reproductive health.
6) Relates the concepts of violence against women, domestic violence, gender and culture
7) Explains national and international legal and organizational regulations regarding women's rights
8) Explains legal, social and political strategies to achieve gender equality.
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) • Course introduction, getting expectations • Explaining the aims and objectives of the program, making a contract • Explanation of the teaching method of the course, selection of the “student in charge” of the course 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
2) • Concepts of Sexuality and Gender, theoretical framework • Sex and Gender Exercise and Discussion 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
3) • 1 Day in the Life Activity… Creating a 24 Hour Life story…. • Gender Roles 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
4) • Personal Experiences Event on Gender (Balloons and Wave) • JOINT ANALYSIS of personal experiences 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
5) • The reason and history of women's movements in the world and in Turkey 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
6) • International and National Conventions in terms of women's rights 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
7) • Discrimination Sheets (sharing with large group) • Reflections of Gender Inequality in different areas of life 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
8) Midterm
9) • Case Study (Identifying areas of inequality among the cases and sharing them with the group) 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
10) • “From Birth to Death: Violence Encountered in the Life Cycle” Event and discussion • Violence against women and its types 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
11) • Areas of Violence Against Women - Domestic, School and Public areas - Brain Storming (Written on FC paper or board) • Information on Areas of Violence and the Cycle of Violence 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
12) • Myths and Facts About Violence Against Women Event 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
13) • Article reading and discussion • The concept of “feminization of poverty” 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
14) • Legal aspect of violence against women and what needs to be done • Shelters, women's participation in production • What needs to be done to ensure gender equality, individual, social, national-international Strategies in the fight for equality 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
15) • Homework sharing; Preparing an activity that defines “Gender” and summarizes the lesson (picture, poster, poem, currency, story), etc. sharing • Discussing impressions about the course 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
16) Final exam

Sources

Course Notes / Textbooks: Ders notları ve görselleri, https://atlas.edubiz.com.tr/ den erişilebilir

Lecture notes and visuals can be accessed at https://atlas.edubiz.com.tr/
References: 1-Uluslararası Af Örgütü Raporu 2022-2023, Dünyada İnsan Haklarının Durumu, online döküman, https://www.amnesty.org.tr/public/uploads/files/Rapor/TR_2022-23%20AnnualReport.pdf
2-AİLENİN KORUNMASI VE KADINA KARŞI ŞİDDETİN
ÖNLENMESİNE DAİR KANUN, 6284 sayılı 8/3/2012 tarihli yasa
3-Başar F.: Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitabevi A.Ş., 2020.
4-Tutar S, Kalaycı M.: Global Gender GAP REPORT 2022:
Türkiye, Letonya ve İzlanda'da Kadınların Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Üzerinde Değerlendirme, Aydın İnsan Ve Toplum Dergisi, Cilt: 9 Sayı: 1, 18 - 44, 2023, 23.06.2023https://dergipark.org.tr/tr/pub/aitdergi/issue/78282/1291214
5-Türkiye'de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Çalışması, Elma Teknik Basım Matbaacılık, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & HÜNEE, Ankara, 2015.
6-Türkiye'de Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, 1993-2018 Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırmaları Veri, HÜNEE & UNFPA, Aralık 2020. Analizihttps://fs.hacettepe.edu.tr/hips/dosyalar/yayinlar/2021_ceze.pdf

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Outcomes
1) Explains the concepts and principles related to the field of Physiotherapy and Rehabilitation, physiotherapy evaluation and treatment processes, and defines the role of physiotherapy in improving and maintaining health.
2) Tells the laws, regulations and legislation regarding the professional duties, rights and responsibilities of the physiotherapist within the health system.
3) With their physiotherapy and rehabilitation knowledge, she identifies and applies appropriate measurement and evaluation methods that can determine the physical, psychological and social needs of healthy, sick and disabled individuals.
4) By analyzing and synthesizing the data obtained as a result of evaluations specific to the field of physiotherapy and rehabilitation, it plans, implements, makes the necessary changes and finalizes the individual-centered physiotherapy and rehabilitation program.
5) With their knowledge of the field of physiotherapy and rehabilitation, she works as a member of the team and takes responsibility in the planning and execution of professional and academic studies as part of a transdisciplinary team.
6) Adopts the ethical and legal framework in collecting, recording and reporting data during the physiotherapy and rehabilitation evaluation and treatment process.
7) By adopting the principle of lifelong learning, she uses information sources effectively, combines the new information she acquires with her existing knowledge from a critical and analytical perspective and includes it in her professional life.
8) In physiotherapy and rehabilitation evaluation and treatment processes, it uses effective communication strategies from a biopsychosocial perspective, respecting patient and human rights without discrimination of language, religion, race and culture.
9) Uses at least one foreign language effectively in order to express herself and her profession effectively in the national and international arena and to follow scientific developments.
10) Conducts field-specific scientific studies to protect and improve public and individual health and uses evidence-based information effectively in clinical practice.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Explains the concepts and principles related to the field of Physiotherapy and Rehabilitation, physiotherapy evaluation and treatment processes, and defines the role of physiotherapy in improving and maintaining health.
2) Tells the laws, regulations and legislation regarding the professional duties, rights and responsibilities of the physiotherapist within the health system.
3) With their physiotherapy and rehabilitation knowledge, she identifies and applies appropriate measurement and evaluation methods that can determine the physical, psychological and social needs of healthy, sick and disabled individuals.
4) By analyzing and synthesizing the data obtained as a result of evaluations specific to the field of physiotherapy and rehabilitation, it plans, implements, makes the necessary changes and finalizes the individual-centered physiotherapy and rehabilitation program.
5) With their knowledge of the field of physiotherapy and rehabilitation, she works as a member of the team and takes responsibility in the planning and execution of professional and academic studies as part of a transdisciplinary team.
6) Adopts the ethical and legal framework in collecting, recording and reporting data during the physiotherapy and rehabilitation evaluation and treatment process.
7) By adopting the principle of lifelong learning, she uses information sources effectively, combines the new information she acquires with her existing knowledge from a critical and analytical perspective and includes it in her professional life.
8) In physiotherapy and rehabilitation evaluation and treatment processes, it uses effective communication strategies from a biopsychosocial perspective, respecting patient and human rights without discrimination of language, religion, race and culture.
9) Uses at least one foreign language effectively in order to express herself and her profession effectively in the national and international arena and to follow scientific developments.
10) Conducts field-specific scientific studies to protect and improve public and individual health and uses evidence-based information effectively in clinical practice.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
total %
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 0
PERCENTAGE OF FINAL WORK %
total %