DİŞ HEKİMLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003099
Ders İsmi: Toplumsal Cinsiyet
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ortak Dersler
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Anayit Margirit COŞKUN
Dr.Öğr.Üyesi Tümer ULUS
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, cinselliğe ilişkin değerler, etik ilkeler ve haklar temelinde cinsel sağlık, yaşam boyu cinsellik ve özellikleri, cinsel mitler ve gerçekler, özel gruplarda cinsellik, cinsel işlev bozuklukları hakkında bilgi sahibi olmayı ve farkındalık oluşturmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Yaşamın bir parçası olan cinsellik konusunda öğrenciye, fiziksel, duygusal ve düşünsel, sosyal ve evrensel farkındalık sağlama; kendi, sağlıklı/hasta bireyin cinselliği ve cinsel sağlık gereksinimini fark etme; cinsel sağlık konusundaki bilgi ve uygulamalarını geliştirmesine yardımcı olma. Bu doğrultuda ders içeriğinde; cinsel değerler, etik ilkeler, cinsel eylem fizyolojisi, cinselliği konuşabilmek, cinsel mitler ve gerçekler, yaşam boyu cinsellik, özel dönemlerde cinsel sağlık, bireyin ihtiyacı olan cinsel bakım hizmetlerine ilişkin konular yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Toplumsal cinsiyet kavram ve kapsamı, toplumsal cinsiyete dayalı toplumsal yapılar hakkında bilgi edinir.
2) Toplumsal cinsiyet rolleri hakkında duyarlılık geliştirir.
3) 3. Kadın hareketlerinin tarihsel süreci hakkında bilgi sahibi olur
4) Toplumsal cinsiyet eşitsizliği söz konusu olan yaşam alanlarını açıklar.
5) Üreme sağlığı alanında toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin boyutunu açıklar.
6) Kadına yönelik şiddet, aile içi şiddet, toplumsal cinsiyet ve kültür kavramlarını ilişkilendirir.
7) Kadın haklarına ilişkin Ulusal ve uluslararası yasal ve örgütsel düzenlemeleri açıklar.
8) Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasında yasal, toplumsal ve politik stratejileri açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders tanıtımı, beklentilerin alınması • Programın amaç ve hedeflerinin açıklanması, kontrat yapma • Dersin işleyiş yönteminin açıklanması, ders “sorumlu öğrenci” seçimi 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
2) • Cinsellik ve Toplumsal Cinsiyet Kavramları, kuramsal çerçeve • Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet Alıştırması ve Tartışma 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
3) • Yaşamda 1 Gün Etkinliği… 24 Saatlik Bir Yaşam öyküsü oluşturma…. • Toplumsal Cinsiyet Rolleri 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
4) • Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kişisel Deneyimler Etkinliği (Balonlar ve Dalga) • Kişisel deneyimlerin ORTAK ANALİZİ 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
5) • Dünya’da ve Türkiye’de kadın hareketlerinin nedeni ve tarihçesi 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
6) • Kadın hakları açısından Uluslararası ve Ulusal Sözleşmeler 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
7) • Ayrımcılık Yaprakları (büyük grupla paylaşılması) • Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin farklı yaşam alanlarına yansımaları 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
8) Ara sınav
9) • Örnek Vaka Çalışması (Vakalar içinden eşitsizlik alanlarının saptanıp grupla paylaşılması) 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
10) • “Doğumdan Ölüme: Yaşam Döngüsünde Karşılaşılan Şiddet” Etkinliği ve tartışılması • Kadına yönelik şiddet ve türleri 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
11) • Kadına Yönelik Şiddet Alanları -Aile içi, Okul ve Kamu alanı-Beyin Fırtınası (FC kağıdı ya da tahtaya yazılacak) • Şiddet Alanları ve Şiddet Döngüsü Hakkında Bilgi 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
12) • Kadına Yönelik Şiddetle İlgili Mitler ve Gerçekler Etkinliği 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
13) • Makale okuma ve tartışma • “Yoksulluğun feminizasyonu” kavramı 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
14) • Kadına yönelik şiddetin hukuksal boyutu ve yapılması gerekenler • Sığınma evleri, kadını üretime katma • Toplumsal cinsiyet eşitliği sağlamak üzere yapılması gerekenler, eşitlik mücadelesinde bireysel, toplumsal, ulusal-uluslar arası Stratejiler 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
15) • Ev Ödevi paylaşımı; “Toplumsal Cinsiyeti” tanımlayan ve dersi özetleyen bir etkinlik hazırlama (resim, poster, şiir, döviz, hikaye) vb. Paylaşımı • Ders hakkındaki izlenimlerin tartışılması 1. Coşkun A, Arslan H, Aslan E, Demirci N ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2. Arat N, Kadın Gerçeği. (2000). Say Yayınları, İstanbul. 3. Moroğlu N. (2009). Kadının İnsan Hakları Sözleşmesi, Nokta Yayıncılık, İstanbul. 4. Gümüşoğlu F, (2008). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Toplum ve Demokrasi 2 (4), s.39-50. 5. Uluslararası Af Örgütü, Hakları Gerçeğe Dönüştürmek, (2012) Toplumsal Cinsiyet Farkındalığının Artırılması Atölye Çalışması. 6. Başar F., (2020). Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitapevi, Ankara. 7. Şahin S., Ed.: Murat Köylü, (2016). Aile Ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İçin LGBT Hakları El Kitabı, Kaos Gey ve Lezbiyen Kültürel Araştırmalar ve Dayanışma Derneği (Kaos GL) Birinci Baskı: Ankara. 8. UNFPA (Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği) & TKDF (Türk Kadınlar Derneği Federasyonu), TKDF Ev İçi Şiddet Acil Yardım Hattı 2007-2021 Yılları Arası Verilerinin İstatistiksel Analizi, Elektronik Yayın, Ankara. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://turkiye.unfpa.org/sites/default/files/pub-pdf/tkdf_ev_ici_siddet_acil_yardim_hatti_2023_raporu_1.pdf. Erişim Tarihi: 28. Ocak 2024. 9. UNFPA- Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, Birleşmiş Milletler Ortak Programı, 2022. 10. Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, (2015). TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Yayınları, Hazırlayan: Ayşegül Ustaoğlu. Ankara.
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları ve görselleri, https://atlas.edubiz.com.tr/ den erişilebilir

Lecture notes and visuals can be accessed at https://atlas.edubiz.com.tr/
Diğer Kaynaklar: 1-Uluslararası Af Örgütü Raporu 2022-2023, Dünyada İnsan Haklarının Durumu, online döküman, https://www.amnesty.org.tr/public/uploads/files/Rapor/TR_2022-23%20AnnualReport.pdf
2-AİLENİN KORUNMASI VE KADINA KARŞI ŞİDDETİN
ÖNLENMESİNE DAİR KANUN, 6284 sayılı 8/3/2012 tarihli yasa
3-Başar F.: Toplumsal Cinsiyet, Akademisyen Kitabevi A.Ş., 2020.
4-Tutar S, Kalaycı M.: Global Gender GAP REPORT 2022:
Türkiye, Letonya ve İzlanda'da Kadınların Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Üzerinde Değerlendirme, Aydın İnsan Ve Toplum Dergisi, Cilt: 9 Sayı: 1, 18 - 44, 2023, 23.06.2023https://dergipark.org.tr/tr/pub/aitdergi/issue/78282/1291214
5-Türkiye'de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Çalışması, Elma Teknik Basım Matbaacılık, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı & HÜNEE, Ankara, 2015.
6-Türkiye'de Çocuk Yaşta, Erken ve Zorla Evlilikler, 1993-2018 Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırmaları Veri, HÜNEE & UNFPA, Aralık 2020. Analizihttps://fs.hacettepe.edu.tr/hips/dosyalar/yayinlar/2021_ceze.pdf

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %