ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1416321004
Ders İsmi: Digital Communication
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 2 0 4 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Çağatay ULUIŞIK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Temel Bant Sayısal Haberleşme Sistemlerinin İlkelerini Vermek
2. İletim Bant Sayısal Haberleşme Sistemlerinin İlkelerini Vermek: ASK,PSK, FSK
3. Sayısal Modülatör ve Demodülatör Tasarım Konseptlerini Sistem Bakış Açısıyla Vermek.
Dersin İçeriği: Örnekleme teoremi ve tipleri, Darbe Genlik Modülasyonu (PAM), zaman bölmeli çoğullama, Darbe Süresi Modülasyonu (PDM), Darbe Yeri Modülasyonu (PPM), Darbe Kod Modülasyonu (PCM). Kuantalama, sıkıştırma - genleştirme, analog-sayısal dönüştürücüler, Delta Modülasyonu (DM). Temelband veri iletimi: simgeler arası girişim. Uyumlu alıcı filtre. Sayısal Modülasyon Sistemleri. Genlik Kaydırmalı Anahtarlama (ASK) ve Faz Kaydırmalı Anahtarlama (PSK) teknikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sayısal Haberleşme Sistemlerinin Prensiblerini Anlama
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel Bant Sayısal Haberleşme Sistemlerini Analiz etme ve Tasarlama
2) Geçirgen Bant Sayısal Haberleşme Sistemlerini Analiz etme ve Tasarlama
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayısal Haberleşme Sistemlerine Giriş 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
2) Analog-Digital Dönüşüm. 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
3) Darbe Kod Modülasyonu (PCM),kuantalama,kodlama 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
4) Hat kodlama 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
5) Zaman bölmeli çoklama (TDM) 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
6) Delta modülasyonu, Sayısal Taşıyıcı Sistemler ve Dalga Formlarının Dik Temsili 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
7) Ara sınav
8) İkili Genlik Kaydırmalı Anahtarlama (BASK), İkili Frekans Frekans Kaydırmalı Anahtarlama (BFSK), İkili Faz Kaydırmalı Anahtarlama (BPSK) 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
9) Sinüsoid Fazör Gösterimi,Gauss Gürültüsünde Sinyal Tespiti,Dijital Sinyallerin Demodülasyonu Tespiti 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
10) Sinyallerin Eşevreli Olan ve Eşevreli Olmayan Tespitleri 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
11) Sayısal haberleşme sistemlerinde performans analizi, hata olasılığı yakalama 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
12) İkili Sistemler İçin Hata Performansı 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
13) M-Ary Dijital Taşıyıcı Modülasyonu, QPSK, QAM, M-Ary Sinyalizasyonu ve Performansı 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition 2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition 3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition
2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition
3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition
Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008
Diğer Kaynaklar: 1.Modern Digital and Analog Communication Systems, Lathi, Oxford UniversityPress, 1998, 3rd Edition
2.Communication Systems, Carlson, McGraw Hill, 1999, 4th Edition
3.Communication Systems, Simon Haykin, John Wiley, 2001, 4th Edition
Principles of Digital Communication, R.G. Gallager, Cambridge University Press, 2008

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 5
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 4
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi 3
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Bireysel çalışma ve ödevi
Laboratuvar
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 130