Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; öğrencilere biyokimyanın temel kavramları, ilkeleri ve uygulamalarına yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Hücrenin yapı taşları, Karbonhidratların genel özellikleri, Glikoliz-TCA, Glukoneopenez-PPP-Glikojen sentezi, Yağların genel özellikleri, Yağ asitlerinin Boksidayozu, Yağ Asitlerinin sentezi, Lipoprotein metabolizması, Aminoasitler peptid bağları, Azotlu maddelerin vücuttan uzaklaştırılması, Nükleik asitler ve metabolizmaları, Hormonlar, Yağda çözünen vitaminler, Suda çözünen vitaminler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hücrenin yapı taşları
|
Okuma-araştırma
|
2) |
Karbonhidratların genel özellikleri
|
Okuma-araştırma
|
3) |
Glikoliz-TCA
|
Okuma-araştırma
|
4) |
Glukoneopenez-PPP-Glikojen sentezi
|
Okuma-araştırma
|
5) |
Yağların genel özellikleri
|
Okuma-araştırma |
6) |
Yağ asitlerinin Beta oksidasyonu
|
Okuma-araştırma |
6) |
Yağ asitlerinin Beta oksidasyonu
|
Okuma-araştırma |
6) |
Yağ asitlerinin Beta oksidasyonu
|
Okuma-araştırma |
7) |
Arasınav |
Okuma-araştırma |
8) |
Yağ Asitlerinin sentezi
|
Okuma-araştırma
|
9) |
Lipoprotein metabolizması
|
Okuma-araştırma |
10) |
Aminoasitler peptid bağları
|
Okuma-araştırma |
11) |
Azotlu maddelerin vücuttan uzaklaştırılması
|
Okuma-araştırma |
12) |
Nükleik asitler ve metabolizmaları
|
Okuma-araştırma
|
13) |
Hormonlar
|
Okuma-araştırma |
14) |
Vitaminler
|
Okuma-araştırma
|
15) |
Genel tekrar
|
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınav |
Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: |
HARPER’S ILLUSTRATED BIOCHEMISTRY, PRINCIPLES OF BIOCHEMISTRY (LEHNINGEN), LIPPINCOTT’S BIOCHEMISTRY
Lieberman, M., & Ricer, R. E. (2009). Lippincott's Illustrated Q&A Review of Biochemistry. Lippincott Williams & Wilkins.
Champe, P. C., Harvey, R. A., & Ferrier, D. R. (2005). Biochemistry. Lippincott Williams & Wilkins.
|
Diğer Kaynaklar: |
HARPER’S ILLUSTRATED BIOCHEMISTRY, PRINCIPLES OF BIOCHEMISTRY (LEHNINGEN), LIPPINCOTT’S BIOCHEMISTRY
Lieberman, M., & Ricer, R. E. (2009). Lippincott's Illustrated Q&A Review of Biochemistry. Lippincott Williams & Wilkins.
Champe, P. C., Harvey, R. A., & Ferrier, D. R. (2005). Biochemistry. Lippincott Williams & Wilkins.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
1 |
2) |
Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. |
2 |
3) |
Hemşirelik bakımını; birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında, bütüncül yaklaşımla kanıta dayalı olarak gerçekleştirir. |
1 |
4) |
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. |
2 |
5) |
Hemşirelik uygulamalarında; bilişim, teknoloji ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. |
2 |
6) |
Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır. |
2 |
7) |
Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. |
2 |
8) |
Hemşirelik uygulamalarında karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
2 |
9) |
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. |
1 |
10) |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. |
|