MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (YL) (TEZLİ)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 42,44

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3015002027
Ders İsmi: Nanobiyoteknoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Meliha Burcu IRMAK YAZICIOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı nanoölçekli fiziki ve biyolojik sistemler ve bunların yaşam bilimleri ile ilgili alanlardaki kullanımları hakkında perspektif sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Biyouyumlu inorganik cihazlar, Mikroakışkan sistemler, Proteinlerin mikrokontakt baskısı, hücre ve nanoyapı etkileşimi, S-Tabakalar, nanoporlar ve potansiyel uygulamaları, programlı kurulum, biyolojik nanopartikül üretimi, magnetotaktik bakteri, magnetozom ve magnetotaksis, bakteriyorodopsin ve uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler nanoölçekli sistemler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler biyolojik olarak aktif olan moleküllerle işlevsel hale getirilmiş nanomalzemeler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu dersin sonunda öğrenciler nanomalzemeler ve bunların biyobileşenlerle kullanımındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nanoboyut Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
2) Nanomalzemeler Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
3) Nanobiyoteknolojiye giriş Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
4) Nanomalzemelerin Biyolojik Sistemlerle Etkileşimi Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
5) Biological Self-Assembly Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
6) Nanoölçekte yaşam mimikrisi Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
7) Nanobiyoteknoloji için Biyoanalitik Teknikler Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
8) Ara Sınav
9) Nanobiyoteknolojinin Diagnostik Uygulamaları Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
10) Nanobiyoteknolojinin Terapotik Uygulamaları Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
11) Nanoyapıların biyolojik alanlarda kullanımı Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
12) Nanoyapıların moleküler biyolojide kullanımı Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
13) Dendrimerler, miseller, lipozomlar Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
14) Nanotıp Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
15) Güncel Yayın Tartışması
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nanobiotechnology by Christof M. Niemeyer, Chad A. Mirkin. Wiley-VCH; 1 edition (2004).
NanoBioTechnology: BioInspired Devices and Materials of the Future, Oded Shoseyov, Humana Press, 2007.
Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
Diğer Kaynaklar: Nanobiotechnology by Christof M. Niemeyer, Chad A. Mirkin. Wiley-VCH; 1 edition (2004).
NanoBioTechnology: BioInspired Devices and Materials of the Future, Oded Shoseyov, Humana Press, 2007.
Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma.
2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme.
3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri (uygulamalı) alanında uygulayabilme.
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme.
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme.
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme
7) Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme.
8) Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme.
9) Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme.
10) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme.
11) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme.
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme.
13) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi.
14) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme.
15) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme.
16) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma.
17) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma.
18) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma.
2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme.
3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri (uygulamalı) alanında uygulayabilme.
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme.
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme.
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme
7) Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme.
8) Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme.
9) Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme.
10) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme.
11) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme.
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme.
13) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi.
14) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme.
15) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme.
16) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma.
17) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma.
18) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Laboratuvar
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 15 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Sunum / Seminer 15 2 30
Ödevler 15 3 45
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 199