EBELİK (YL) (TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3014002027 | ||||||||
Ders İsmi: | Ebelikte Sağlık Mevzuatı ve Yasal Düzenlemeler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ebelikte sağlık mevzuatı ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Mevzuat kavramı, yasa, tüzük, yönetmelik ve yönerge kavramları hakkında bilgi sahibi olacaktır, Türkiye'deki Ebelik sağlık mevzuatına ilişkin uygulamaları öğrenecektir, Sağlık ve sağlık hizmetleri ile ilgili temel mevzuat ile dolaylı ilişkili mevzuat hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, dersin tanıtımı. | ders notları |
2) | Ebelik mesleki rolleri ve etkileyen faktörler | ders notları |
3) | Ebelik bakımı ve etkileyen faktörler | ders notları |
4) | Ebelik Mevzuatı-1 | |
5) | Ebelik mevzuatı-2 | |
6) | Ebelik Mevzuatı-3 | |
7) | Ara sınav | |
8) | Ebelikte yasal sorumluluklar | |
9) | Ebelikte yasal düzenlemeler ve mesleğe yansımaları-1 | |
10) | Ebelikte yasal düzenlemeler ve mesleğe yansımaları-2 | |
11) | Ebelikte yasal düzenlemeler ve mesleğe yansımaları-3 | |
12) | Makale kritiği-1 | |
13) | Makale kritiği-2 | |
14) | makale kritiği-3 | |
15) | dersin değerlendirilmesi | |
16) | genel sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | ders notları |
Diğer Kaynaklar: | course notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. | ||||||||||||
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. | ||||||||||||
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||||||||
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. | ||||||||||||
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. | ||||||||||||
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | ||||||||||||
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. | ||||||||||||
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||||
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. | ||||||||||||
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. | ||||||||||||
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. | ||||||||||||
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. | ||||||||||||
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. | |
2) | Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. | |
3) | Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. | |
4) | Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. | |
5) | Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. | |
6) | Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. | |
7) | Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. | |
8) | Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. | |
9) | Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. | |
10) | Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. | |
11) | Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. | |
12) | Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. | |
13) | Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 6 |