Dersin Amacı: |
Evrim dersi öğrencilere evrimsel süreçler ve evrimsel tarih hakkında temel ilkeler ve olguları kavratmayı ve öğrencilerin evrimsel bilimde kullanılan kavramları ve hipotezlerin sınanma yollarını öğrenmelerini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği: |
Evrim teorisi, evrimsel düşünce tarihine bakış, yerkürede canlılığın oluşumu ve tarihi, evrimi destekleyen kanıtlar, evrimsel değişimin mekanizmaları, evrim modelleri, evrimsel coğrafya, çeşitlilik, kalıtsal çeşitliliğin kökeni, biyoçeşitliliğin evrimi, doğal seçilim ve adaptasyon, tür kavramı ve türleşme mekanizmaları, insanın evrimi, mikroevrim, makroevrim, genlerin ve genomların evrimi, evrim ve gelişme, fen ve teknoloji programında evrim |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türkiye'de evrim eğitimi |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
2) |
Evrimsel biyoloji, evrimsel değişimin mekanizmaları |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
3) |
Sınıflandırma ve filogeni, evrim modelleri |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
4) |
Evrimin fosil kayıtları, yerkürede yaşamın tarihi |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
5) |
Evrimsel coğrafya |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
6) |
Çeşitlilik, kalıtsal çeşitliliğin kökeni |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
7) |
Biyoçeşitliliğin evrimi |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Doğal seçilim ve adaptasyon |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
10) |
Tür, türleşme |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
11) |
İnsanın evrimi |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
12) |
Mikroevrim |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
13) |
Genlerin ve genomların evrimi |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
14) |
Genlerin ve genomların evrimi |
Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA. |
15) |
Yarıyıl konu tekrarı |
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma |
|
2) |
PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme |
|
3) |
PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme |
|
4) |
PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme |
|
5) |
PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme |
|
6) |
PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme |
|
7) |
PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme |
|
8) |
PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme |
|
9) |
PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme |
|
10) |
PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme |
|
11) |
PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme |
|
12) |
PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme |
|
13) |
PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. |
|
14) |
PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme |
|
15) |
PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme |
|
16) |
PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. |
|
17) |
PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. |
|
18) |
PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme |
|