FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1218321008
Ders İsmi: Pediatric Rehabilitation
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 2 0 3 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: To learn to create a personalized physical therapy and rehabilitation program in pediatric patients following appropriate assessment methods.
Dersin İçeriği: Introduction to Pediatric Rehabilitation, general evaluation methods in pediatric patients, normal motor development, reflex development, perception, comprehension and learning in pediatrics, motor learning and motor control, development of fine and gross motor skills, Cerebral Palsy, its classification and clinical features, evaluation in pediatric individuals with cerebral palsy and treatment, Bobath approach, Brachial Plexus pathophysiology, evaluation and rehabilitation, evaluation and rehabilitation in premature and risky infants, pediatric neuromuscular diseases, classification, evaluation and rehabilitation, torticollis evaluation and rehabilitation, mental retardation, evaluation and rehabilitation in infants and children with autism and down syndrome .

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Has knowledge about pediatric neuromuscular diseases, classification, evaluation and rehabilitation.
2) Motor functions, sense, perception, cardiopulmonary system etc. in premature babies, newborn babies and children. can make evaluations and draw up the rehabilitation program.
3) Provide family education and home exercises to support the rehabilitation program of pediatric patients.
4) Explain the characteristics, classification, evaluation and treatment program of Cerebral Palsy, and draw the appropriate rehabilitation program for pediatric CP patients.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to Pediatric Rehabilitation Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
2) Pediatric Evaluation Methods Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
3) Stages of Normal Motor Development Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
4) Motor control and motor learning in pediatrics Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
5) Cerebral Palsy and its assessment Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
6) Cerebral Palsy rehabilitation Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
7) Pediatric Bobath approach, neurodevelopmental therapies Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
8) Midterm Exam Lecture Notes
9) Brachial plexus injuries and rehabilitation Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. 10) Rehabilitation in babies at risk Anne Shumway-Cook ,Marjori
10) Rehabilitation in babies at risk Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
11) Spina Bifida and its rehabilitation Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
12) Torticollis and its rehabilitation Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
13) Pediatric Neuromuscular Diseases and Evaluation Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
14) Pediatric Neuromuscular diseases and rehabilitation Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
15) Mental Retardation and Autism Rehabilitation Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
16) Final Exam Lecture Notes

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
Diğer Kaynaklar: Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 96