İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1314002026 | ||||||||
Ders İsmi: | Artificial Intelligence | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İlkay YELMEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İlkay YELMEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders Yapay Zekanın temellerini ve tekniklerini sunmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin ilk kısmı akıllı etmenler ve etmen mimarilerine genel bir bakışla başlar. Daha sonra problem çözme ve planlama için temel arama tekniklerini tanıtır. Çelişkili arama ve oyun teorisinin ilkeleri verilmektedir. Önermesel ve birinci dereceden mantığı kullanan bilgi gösterimi ve mantıksal formalizmler açıklanmaktadır. Kısmi gözlemlenebilir ortamlarda planlama tanıtılmaktadır. İkinci bölümde öncelikle Yapay Zeka uygulamalarına yönelik olasılık teorisinin bir özeti verilmektedir. Daha sonra denetimli ve denetimsiz öğrenmeyi içeren makine öğrenimi algoritmaları tartışılmaktadır. Derin öğrenme kısaca anlatılmaktadır. Yapay zekanın bilgisayarlı görme, robotik ve NLP dahil olmak üzere uygulamaları tartışılmaktadır. Son olarak yapay zekanın toplum ve etik üzerindeki etkilerini anlatılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapay Zekaya Giriş | Ders kitabı |
2) | Akıllı Ajanlar | Ders kitabı |
3) | Introduction to Problem Solving and Search Algorithms with Artificial Intelligence | Ders kitabı |
4) | Rekabet Ortamında Arama ve Oyunlar | Ders kitabı |
5) | Mantıksal Etmenler, Birinci Dereceden Mantık, Birinci Dereceden Mantıkta Çıkarım | Ders kitabı |
6) | Belirsiz bilgi ve akıl yürütme | Ders kitabı |
7) | Belirsiz bilgi ve akıl yürütme | Ders kitabı |
8) | Ara Sınav | Ders kitabı |
9) | Makine Öğrenimi-Örneklerden Öğrenme | Ders kitabı |
10) | Makine Öğrenmesi-Derin Öğrenme | Ders Kitabı |
11) | Makine Öğrenimi-Pekiştirmeli Öğrenme | Ders kitabı |
12) | Doğal Dil İşleme | Ders kitabı |
13) | Bilgisayarla Görü | Ders kitabı |
14) | Robotik | Ders kitabı |
15) | Etik ve Yapay Zekanın Geleceği | Ders kitabı |
16) | Proje Sunumları | Ders kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | Stuart Russell, Peter Norvig, “Artificial Intelligence: A Modern Approach” (3rd Edition), Prentice Hall, ISBN-10: 0-13-604259-7, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Stuart Russell, Peter Norvig, “Artificial Intelligence: A Modern Approach” (3rd Edition), Prentice Hall, ISBN-10: 0-13-604259-7, 2010. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 3 | 0 |
Proje | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 |