PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1312002071 | ||||||||||
Ders İsmi: | Readings in Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere psikolojinin çeşitli alanlarında önemli metinleri tanıtmak ve kritik okuma, analiz etme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin psikolojik konular ve teoriler hakkında derinlemesine bilgi edinmeleri ve bu bilgileri güncel olaylar ve kişisel deneyimlerle ilişkilendirebilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Psikolojinin Tarihçesi: Temel Kavramlar ve Figürler Gelişim Psikolojisi ve Öğrenme Kuramları Kişilik Teorileri Sosyal Psikoloji: Tutumlar ve Sosyal Etkileşim Anormal Psikoloji ve Psikoterapi Yaklaşımları Bilişsel Psikoloji ve Zihinsel Süreçler Nöropsikoloji ve Beyin Araştırmaları Pozitif Psikoloji ve İyi Oluş Psikolojide Etik ve Profesyonellik Kültürlerarası Psikoloji ve Küresel Perspektifler Uygulamalı Psikoloji ve Meslek Pratikleri Güncel Psikoloji Araştırmaları ve Trendler Kritik Psikoloji ve Alternatif Yaklaşımlar Psikoloji ve Sanat Psikoloji ve Teknoloji Öğrenci Sunumları ve Dersin Kapanışı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikolojinin Tarihçesi ve Temel Kavramları | Makaleler |
2) | Gelişim Psikolojisi: Çocukluk ve Ergenlik | Makaleler |
3) | Öğrenme Teorileri ve Eğitim Psikolojisi | Makaleler |
4) | Kişilik Teorileri: Freud'dan Bugüne | Makaleler |
5) | Sosyal Psikoloji: Toplumsal Etkileşim ve Tutumlar | Makaleler |
6) | Quiz | Makaleler |
7) | Anormal Psikoloji: Bozukluklar ve Tedaviler | Makaleler |
8) | Nöropsikoloji: Beyin ve Davranış | Makaleler |
9) | Ara sınav | Makaleler |
10) | Pozitif Psikoloji: Mutluluk ve İyi Oluş | Makaleler |
11) | Psikolojide Etik Sorunlar | Makaleler |
12) | Kültürlerarası Psikoloji: Küresel Bakış Açıları | Makaleler |
13) | Uygulamalı Psikoloji: Meslek Pratikleri | Makaleler |
14) | Güncel Psikoloji Araştırmaları ve Trendler | Makaleler |
15) | Kritik Psikoloji ve Alternatif Yaklaşımlar | Makaleler |
16) | Final sınavı | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Articles |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 |