PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002063 | ||||||||||
Ders İsmi: | Psychological evaluation of aptitudes and intelligence | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, psikoloji öğrencilerine zeka ve becerilerin psikolojik değerlendirmesi konusunda derinlemesine bilgi sağlamaktır. Öğrenciler, zeka teorileri, zeka testleri, yetenek ve beceri değerlendirmeleri, değerlendirme süreçleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklar. Ayrıca, bu değerlendirmelerin eğitim, klinik psikoloji ve iş dünyasında nasıl kullanıldığını öğrenecekler. |
Dersin İçeriği: | • Zeka Teorileri • Zeka Testleri ve Uygulamaları • Yetenek ve Beceri Değerlendirmeleri • Psikolojik Değerlendirme Süreçleri • Değerlendirme Yöntemleri ve Araçları • Değerlendirme Etik İlkeleri • Değerlendirmelerin Eğitimdeki Rolü • Klinik Psikoloji ve İş Dünyasında Değerlendirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Giriş ve Zeka Kavramının Tanımı | Makaleler |
2) | 2. Zeka Teorileri | Makaleler |
3) | 3. Geleneksel Zeka Testleri | Makaleler |
4) | 4. Modern Zeka Testleri ve Yaklaşımları | Makaleler |
5) | 5. Yetenek ve Beceri Değerlendirmeleri | Makaleler |
6) | 6. Psikolojik Değerlendirme Süreçleri | Makaleler |
7) | 7. Assessment Methods and Tools | Makaleler |
8) | 8. Zeka ve Öğrenme | Makaleler |
9) | Ara sınav | Makaleler |
10) | 10. Çocuklarda ve Yetişkinlerde Zeka Değerlendirmesi | Makaleler |
11) | 11. Zeka Testlerinin Uygulamaları | Makaleler |
12) | 12. Değerlendirme Etik İlkeleri | Makaleler |
13) | 13. Eğitimde Zeka ve Beceri Değerlendirmelerinin Rolü | Makaleler |
14) | 14. Klinik Psikolojide Değerlendirme | Makaleler |
15) | 15. İş Dünyasında Değerlendirme | Makaleler |
16) | Final | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 |