PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002062 | ||||||||||
Ders İsmi: | Academic Skills | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikoloji öğrencilerinin akademik dünyada gereksinim duyacakları temel becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, bilimsel araştırma yöntemleri, etik ilkeler, bilimsel yazım ve sunum teknikleri konularında bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, eleştirel düşünme, etkili iletişim ve zaman yönetimi gibi becerileri geliştirerek akademik ve profesyonel yaşamlarında başarılı olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Bilimsel Araştırma Yöntemleri • Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri • Psikolojide Etik İlkeler • Eleştirel Düşünme ve Analiz • Etkili İletişim Becerileri • Zaman Yönetimi • Bilgi ve Kaynak Araştırma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Giriş ve Dersin Tanıtımı | Makaleler |
2) | 2. Bilimsel Düşünce ve Psikoloji | Makaleler |
3) | 3. Araştırma Yöntemleri: Temel Kavramlar | Makaleler |
4) | 4. Araştırma Tasarımları | Makaleler |
5) | 5. Veri Toplama Yöntemleri | Makaleler |
6) | 6. Veri Analizi | Makaleler |
7) | 7. Akademik Yazım Kuralları | Makaleler |
8) | Vize | Makaleler |
9) | 9. Sunum Teknikleri | Makaleler |
9) | 9. Sunum Teknikleri | Makaleler |
10) | 10. Psikolojide Etik | Makaleler |
11) | 11. Eleştirel Düşünme | Makaleler |
12) | 12. Etkili İletişim | Makaleler |
13) | 13. Zaman Yönetimi | Makaleler |
14) | 14. Kaynak Araştırma Metodolojisi | Makaleler |
15) | 15. Proje ve Ödev Hazırlama | Makaleler |
16) | Final | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Güncel makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 146 |