PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312002057
Ders İsmi: Selected Topics in Human Resources
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ülfet UZUNKOCA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere insan kaynakları yönetimi içindeki seçme ve yerleştirme süreçlerinin temel prensipleri, yöntemleri ve en iyi uygulamaları hakkında derinlemesine bilgi sağlamaktır. Ayrıca, aday değerlendirme, mülakat teknikleri, yetenek yönetimi ve seçme sürecinde kullanılan psikometrik araçlar gibi konularda öğrencilerin becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: 1. İnsan Kaynakları Yönetiminde Seçme ve Yerleştirme Sürecinin Önemi
2. İş Analizi ve Pozisyon Profillemesi
3. Aday Değerlendirme Yöntemleri
4. Mülakat Teknikleri ve Stratejileri
5. Psikometrik Testlerin Kullanımı
6. Yetenek Yönetimi ve İç Kaynaklardan Seçme
7. Çeşitlilik ve Eşit İstihdam Fırsatları
8. Yeni Çalışanların Oryantasyonu ve Sosyalizasyonu
9. Performans Değerlendirme Sistemleri
10. İşe Alım Kararlarının Analizi ve Değerlendirilmesi
11. Yasal Düzenlemeler ve Etik
12. Teknolojinin Seçme Süreçlerindeki Rolü
13. Uluslararası İşe Alım ve Seçme
14. Vaka Çalışmaları: İyi Uygulamalar ve Hatalar
15. Güncel Araştırmalar ve Trendler
16. Grup Projeleri ve Sunumlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1. Seçme ve yerleştirme süreçlerinde kullanılan yöntem ve teknikleri anlama.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) 5. İnsan kaynakları yönetiminde seçme ve yerleştirme süreçlerinin stratejik önemini kavrama.
Öğrenme Yetkinliği
1) 2. Etkili mülakat ve aday değerlendirme stratejileri geliştirme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) 4. İşe alım süreçlerinde çeşitlilik ve eşitlik ilkelerini uygulayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) 3. Psikometrik testler ve diğer değerlendirme araçlarını etkin bir şekilde kullanabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. İnsan Kaynaklarında Seçme ve Yerleştirmenin Önemi Makaleler
2) 2. İş Analizi ve Pozisyon Profillemesi Makaleler
3) 3. Aday Değerlendirme Yöntemleri Makaleler
4) 4. Mülakat Teknikleri ve Stratejileri Makaleler
5) Quiz Makaleler
6) 5. Psikometrik Testlerin Kullanımı Makaleler
7) 6. Yetenek Yönetimi ve İç Kaynaklardan Seçme Makaleler
8) 7. Çeşitlilik ve Eşit İstihdam Fırsatları Makaleler
9) Ara sınav Makaleler
10) 10. İşe Alım Kararlarının Analizi ve Değerlendirilmesi Makaleler
11) 11. Yasal Düzenlemeler ve Etik Makaleler
12) 12. Teknolojinin Seçme Süreçlerindeki Rolü Makaleler
13) 13. Uluslararası İşe Alım ve Seçme Makaleler
14) 14. Vaka Çalışmaları: İyi Uygulamalar ve Hatalar Makaleler
15) 15. Güncel Araştırmalar ve Trendler Makaleler
16) Final Makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi sunumları
Diğer Kaynaklar: Makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 142