PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1312002057 | ||||||||||
Ders İsmi: | Selected Topics in Human Resources | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Ülfet UZUNKOCA | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere insan kaynakları yönetimi içindeki seçme ve yerleştirme süreçlerinin temel prensipleri, yöntemleri ve en iyi uygulamaları hakkında derinlemesine bilgi sağlamaktır. Ayrıca, aday değerlendirme, mülakat teknikleri, yetenek yönetimi ve seçme sürecinde kullanılan psikometrik araçlar gibi konularda öğrencilerin becerilerini geliştirmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği: | 1. İnsan Kaynakları Yönetiminde Seçme ve Yerleştirme Sürecinin Önemi 2. İş Analizi ve Pozisyon Profillemesi 3. Aday Değerlendirme Yöntemleri 4. Mülakat Teknikleri ve Stratejileri 5. Psikometrik Testlerin Kullanımı 6. Yetenek Yönetimi ve İç Kaynaklardan Seçme 7. Çeşitlilik ve Eşit İstihdam Fırsatları 8. Yeni Çalışanların Oryantasyonu ve Sosyalizasyonu 9. Performans Değerlendirme Sistemleri 10. İşe Alım Kararlarının Analizi ve Değerlendirilmesi 11. Yasal Düzenlemeler ve Etik 12. Teknolojinin Seçme Süreçlerindeki Rolü 13. Uluslararası İşe Alım ve Seçme 14. Vaka Çalışmaları: İyi Uygulamalar ve Hatalar 15. Güncel Araştırmalar ve Trendler 16. Grup Projeleri ve Sunumlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. İnsan Kaynaklarında Seçme ve Yerleştirmenin Önemi | Makaleler |
2) | 2. İş Analizi ve Pozisyon Profillemesi | Makaleler |
3) | 3. Aday Değerlendirme Yöntemleri | Makaleler |
4) | 4. Mülakat Teknikleri ve Stratejileri | Makaleler |
5) | Quiz | Makaleler |
6) | 5. Psikometrik Testlerin Kullanımı | Makaleler |
7) | 6. Yetenek Yönetimi ve İç Kaynaklardan Seçme | Makaleler |
8) | 7. Çeşitlilik ve Eşit İstihdam Fırsatları | Makaleler |
9) | Ara sınav | Makaleler |
10) | 10. İşe Alım Kararlarının Analizi ve Değerlendirilmesi | Makaleler |
11) | 11. Yasal Düzenlemeler ve Etik | Makaleler |
12) | 12. Teknolojinin Seçme Süreçlerindeki Rolü | Makaleler |
13) | 13. Uluslararası İşe Alım ve Seçme | Makaleler |
14) | 14. Vaka Çalışmaları: İyi Uygulamalar ve Hatalar | Makaleler |
15) | 15. Güncel Araştırmalar ve Trendler | Makaleler |
16) | Final | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 |