| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Giriş ve Temel İlkeler |
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al. |
| 2) |
Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri I |
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al. |
| 3) |
Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri II |
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al. |
| 4) |
Nöropsikolojik Testlerin Değerlendirilmesi |
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al. |
| 5) |
Nöro görüntüleme Teknikleri ve Analizi I |
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al. |
| 6) |
Nöro görüntüleme Teknikleri ve Analizi II |
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Klinik ve Deneysel Yaklaşımlar" - Johnson, R. et al. |
| 7) |
Nöropsikolojik Bozukluklarda Araştırma ve Tedavi Yöntemleri I |
"Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al. |
| 8) |
Nöropsikolojik Bozukluklarda Araştırma ve Tedavi Yöntemleri II |
"Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al. |
| 9) |
Etik ve Araştırma |
"Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al. |
| 10) |
Nöropsikolojik Araştırmaların İleri Yöntemleri I |
"Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al. |
| 11) |
Nöropsikolojik Araştırmaların İleri Yöntemleri II |
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Klinik ve Deneysel Yaklaşımlar" - Johnson, R. et al. |
| 12) |
Literatür İncelemesi ve Araştırma Önerisi Hazırlığı |
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Klinik ve Deneysel Yaklaşımlar" - Johnson, R. et al. |
| 13) |
Araştırma Önerisi Sunumları I |
"Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al. |
| 14) |
Araştırma Önerisi Sunumları II |
"Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al. |
| 15) |
Öğrenci Araştırma Projelerinin İlerlemesi ve Değerlendirilmesi |
"Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al. |
| 16) |
Ders Değerlendirmesi ve Kapanış. |
"Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al. |
| Ders Notları / Kitaplar: |
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al.
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Klinik ve Deneysel Yaklaşımlar" - Johnson, R. et al.
"Nöropsikolojik Testlerin Kullanımı ve Yorumlanması" - Brown, A. & Jones, B.
"Nöropsikolojik Araştırmalarda Etik Sorunlar" - Miller, K. & Wilson, S. |
| Diğer Kaynaklar: |
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al.
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Klinik ve Deneysel Yaklaşımlar" - Johnson, R. et al.
"Nöropsikolojik Testlerin Kullanımı ve Yorumlanması" - Brown, A. & Jones, B.
"Nöropsikolojik Araştırmalarda Etik Sorunlar" - Miller, K. & Wilson, S. |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
|
| 2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
| 3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
| 4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
| 5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
| 6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
| 7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
| 8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
| 9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
| 10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|