PSYCHOLOGY (ENGLISH) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Qualification Awarded | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
Bachelor's (First Cycle) Degree | 4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TR-NQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011):Level 6 QF-EHEA:First Cycle TR-NQF-HE, ISCED (1997-2013): |
Course Code: | 1312221016 | ||||||||||
Ders İsmi: | Developmental Psychology- Adolescence and Adulthood | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Spring | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Language of instruction: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | No | ||||||||||
Other Recommended Topics for the Course: | None | ||||||||||
Type of course: | Necessary | ||||||||||
Course Level: |
|
||||||||||
Mode of Delivery: | Face to face | ||||||||||
Course Coordinator : | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Course Lecturer(s): |
|
||||||||||
Course Assistants: |
Course Objectives: | The objective of this course to teach the specific characteristics of adolescence and young adulthood period |
Course Content: | Historical roots of adolescence ( youth) Puberty Theories about adolescence J.J Rousseau, Stanley Hall S. Freud, A. Freud, P Blos Mccandless, K. Lewin Cognitive development of adolescence Adolescence and reasoning Psychosocial development of adolescence ( Identity development) E. Erikson, J. Marcia Adolescents and peer group Psychopathology of adolescents Young adulthood |
The students who have succeeded in this course;
|
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Understanding of adolescence in historical process | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
2) | Puberty (Psychological Reflections of growing up | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
3) | Theories about adolescence | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
4) | Roussau (Romantic naturalism) | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
5) | Stanley Hall (Reintroduction Theory) | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
6) | Organismic Views | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
7) | S. Freud; A. Freud; P.Blos | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
8) | MIDTERM EXAM | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
9) | Mc Candless, K. Lewin | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
10) | Cultural anthropology and adolescence | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
11) | Cognitive development in adolescence | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
12) | Judgment characteristics of adolescents | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
13) | Psychosocial development in adolescence (Identity Acquisition) | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
14) | Adolescents and Peer group relationships | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
15) | Psychopathology in adolescents | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
16) | FINAL EXAM | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
Course Notes / Textbooks: | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
References: | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Outcomes |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Homework |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Midterms | 1 | % 40 |
Semester Final Exam | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 60 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 40 | |
total | % 100 |
Activities | Number of Activities | Duration (Hours) | Workload |
Course Hours | 16 | 5 | 80 |
Study Hours Out of Class | 16 | 6 | 96 |
Quizzes | 1 | 6 | 6 |
Midterms | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Total Workload | 194 |