PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311002065
Ders İsmi: Reklamcılık Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Reklamcılık Psikolojisi dersinin amacı, öğrencilere reklamcılık ve pazarlama süreçlerinde tüketici davranışlarını anlama ve bu davranışları etkileyebilecek psikolojik stratejileri uygulama becerisi kazandırmaktır. Bu dersle öğrenciler, reklamların tüketici üzerindeki etkisini analiz edebilecek, etkili reklam kampanyaları tasarlama ve uygulama yeteneğine sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği: • Reklamcılık Psikolojisinin Temelleri
• Tüketici Davranışlarının Anlaşılması
• Reklam Stratejileri ve Tüketici Karar Süreçleri
• Psikolojik Etki Mekanizmaları
• Renklerin ve Görsellerin Psikolojisi
• Marka Bilinci ve Marka Sadakati Oluşturma
• Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamada Psikolojik Yaklaşımlar
• Etkili Reklam Metinleri Yazma
• Reklam Etiği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Reklamcılık süreçlerinde tüketici davranışlarının psikolojik temellerini anlama
2) • Reklam etiğine uygun davranış prensipleri edinme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Etkili reklam kampanyaları tasarlama ve uygulama yeteneği kazanma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Reklamların psikolojik etkilerini analiz edebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Tüketici karar süreçlerine yönelik stratejiler geliştirme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Reklamcılık Psikolojisinin Giriş ve Temelleri Makaleler
2) 2. Tüketici Davranışlarının Psikolojik Temelleri Makaleler
3) 3. Algı ve İkna Yöntemleri Makaleler
4) 4. Renklerin ve Görsellerin Etkisi Makaleler
5) 5. Reklam Stratejileri ve Tüketici Karar Süreçleri Makaleler
6) 6. Marka Bilinci ve Marka Sadakati Makaleler
7) 7. Hedef Kitle Analizi Makaleler
8) Ara sınav makaleler
9) 9. Etkili Reklam Metinleri Yazma makaleler
10) 10. Reklam Kampanyalarında Hikaye Anlatıcılığı Makaleler
11) 11. Psikolojik Etki Mekanizmaları Makaleler
12) 12. Reklam ve Kültür Makaleler
13) 13. Etkileşimli ve Deneyimsel Reklamlar Makaleler
14) 14. Reklam Etiği Makaleler
15) 15. Güncel Reklamcılık Psikolojisi Araştırmaları Makaleler
16) Final Makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi sunumları
Diğer Kaynaklar: Makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 162