PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311002061
Ders İsmi: Mantık
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere mantık ve kritik düşünme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Mantığın temel kavramları, argüman analizi, çıkarım yapma yöntemleri ve mantıksal hataların tanınması üzerine odaklanarak, öğrencilerin hem akademik hem de günlük hayatta karşılaştıkları bilgiyi analiz etme ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: 1. Mantığa Giriş: Temel Kavramlar ve Önemi
2. Önermeler ve Önerme Mantığı
3. Kategorik Syllogisms
4. Argüman Yapısı ve Analizi
5. Doğru Çıkarım Yöntemleri
6. Mantıksal Hatalar ve Yanılgılar
7. Bilimsel Yöntem ve Mantık
8. Kritik Düşünme ve Mantık

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1. Mantık ve argüman analizi yapabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 2. Mantıksal çıkarım yöntemlerini kullanabilme.
2) 4. Bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirme ve mantıklı sonuçlar çıkarabilme.
3) 5. Mantık ve kritik düşünme becerilerini günlük hayat ve akademik çalışmalarda uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) 3. Günlük dildeki mantıksal hataları ve yanılgıları tanıyabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Mantığa Giriş: Temel Kavramlar ve Önemi Makaleler
2) 2. Önermeler ve Önerme Mantığı Makaleler
3) 3. Kategorik Kıyaslamalar Makaleler
4) 4. Argüman Yapısı ve Analizi Makaleler
5) 5. Doğru Çıkarım Yöntemleri Makaleler
6) 6. Mantıksal Yanılgılar ve Hatalar Makaleler
7) 7. Scientific Method and Logic Makaleler
8) Ara sınav Makaleler
9) 9. Karar Alma ve Problem Çözme Makaleler
10) 10. Mantık ve Dil Makaleler
11) 11. Etik ve Mantık Makaleler
12) 12. Mantık ve Matematik Makaleler
13) 13. Günlük Hayatta Mantık Makaleler
14) 14. Mantığın Felsefi Temelleri Makaleler
15) 15. Uygulamalı Mantık Alıştırmaları Makaleler
15) 15. Uygulamalı Mantık Alıştırmaları Makaleler
16) Final Makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi sunumları
Diğer Kaynaklar: Güncel makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 162