PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311002058 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Kuruluşların Liderliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere uluslararası kuruluşların liderlik yapısını, kültürlerarası liderlik teorilerini, liderlik stillerini ve bu alandaki en iyi uygulamaları öğretmektir. Öğrencilerin global bir perspektiften liderlik kavramını anlamaları ve farklı kültürel bağlamlarda etkili liderlik stratejileri geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | 1. Uluslararası Kuruluşlarda Liderlik: Bir Giriş 2. Kültürlerarası Liderlik Teorileri 3. Global Liderlik Yeterlilikleri 4. Liderlik Stilleri ve Kültürel Etkileri 5. Küresel Takımları Yönetmek 6. İletişim ve Liderlik 7. Karar Verme ve Çatışma Çözümü 8. Etik ve Sosyal Sorumluluk 9. Değişim Yönetimi ve İnovasyon 10. Kadın Liderler ve Cinsiyet Eşitliği 11. Liderlik Geliştirme Programları 12. Vaka Çalışmaları: Başarılı ve Başarısız Liderlik Örnekleri 13. Uluslararası İlişkiler ve Diplomasi 14. Sürdürülebilir Kalkınma ve Liderlik 15. Kültürlerarası Müzakereler 16. Proje Sunumları ve Liderlik Simülasyonları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Uluslararası Kuruluşlarda Liderlik: Bir Giriş | Makaleler |
2) | 2. Kültürlerarası Liderlik Teorileri | Makaleler |
3) | 3. Global Liderlik Yeterlilikleri | Makaleler |
4) | Quiz | Makaleler |
5) | 5. Küresel Takımları Yönetmek | Makaleler |
6) | 6. İletişim ve Liderlik | Makaleler |
7) | 7. Karar Verme ve Çatışma Çözümü | Makaleler |
8) | Ara sınav | Makaleler |
9) | 9. Değişim Yönetimi ve İnovasyon | Makaleler |
10) | 10. Kadın Liderler ve Cinsiyet Eşitliği | Makaleler |
11) | 11. Liderlik Geliştirme Programları | Makaleler |
12) | 12. Vaka Çalışmaları: Başarılı ve Başarısız Liderlik Örnekleri | Makaleler |
13) | 13. Uluslararası İlişkiler ve Diplomasi | Makaleler |
14) | 14. Sürdürülebilir Kalkınma ve Liderlik | Makaleler |
15) | 15. Kültürlerarası Müzakereler | Makaleler |
16) | Final | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 |