Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction, Information about the Course and Expectations |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
2) |
Definition and History of CBT |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
3) |
Application of CBT to Psychotherapy |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
4) |
Application of CBT to Psychotherapy II |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara. |
5) |
Mental Structure and Psychopathology According to CBT |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara. |
6) |
Clinical Assessment in CBT I/First contact with the client |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
7) |
Clinical Assessment in CBT II |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
8) |
Mid-Term |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
9) |
Clinical Assessment in CBT III |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
10) |
Clinical Evaluation in CBT/Application I |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
11) |
Clinical Evaluation in CBT /Application II |
|
12) |
Basic Principles in Psychotherapy and CBT |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara. |
13) |
Evaluation of Compliance for CBT |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
14) |
Formulation in CBT |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
15) |
General recap and closing |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
16) |
Final Exam |
Beck, J. S. (2015). Bilişsel davranışçı terapi temelleri ve ötesi (Çev. M. Şahin). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Savaşır, I., Soygüt, G., ve Kabakçı, E. (2003). Bilişsel Davranışçı Terapiler (3. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Türkçapar, H. (2014). Bilişsel terapi: Temel ilkeler ve uygulama (8. Baskı). HYB Yayıncılık, Ankara.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Knows the theories, different approaches and perspectives related to psychology and knows the basic concepts and terms related to psychology. |
|
2) |
Knows the process of psychology becoming a science from a historical perspective, its approach to emotional, behavioral and mental processes in this process and the scientific methods used to investigate these processes. |
|
3) |
Knows the working subjects and methods of the subfields of psychology and defines the duties of psychologists working in these fields. |
|
4) |
To be able to deal with the human being as a biological, psychological, sociological and cultural whole and to be able to establish a relationship with related disciplines in this sense. |
|
5) |
Knows the salient emphases of the major theories, approaches and perspectives of psychology (behavioral, biological, cognitive, evolutionary, humanistic, psychodynamic and sociocultural). |
|
6) |
Knows the basic principles and methods of psychological assessment and gains basic interview skills. |
|
7) |
Have a basic level of knowledge about commonly used measurement tools in related subfields of psychology. |
|
8) |
To have the knowledge and skills required to conduct research in the field of psychology, to find a problem, to create a research design, to collect data, to determine appropriate data analysis, to interpret and report findings. |
|
9) |
To have a good understanding of scientific thinking in psychology; to use critical thinking and reasoning skills. |
|
10) |
Knows the ethical principles, values and practices of psychology. |
|