Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Lifespan development P. Baltes |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
2) |
Young adulthood physiological changes and chronic diseases, infertility and psychological reflections |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
3) |
Psychosocial life and personality traits of young adults: Marriage and divorce |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
4) |
couple parenting |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
5) |
The cognitive structure of the young adult |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
6) |
Physical changes of middle adulthood (menopause, etc.) and psychological reflections |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
7) |
Personality traits, 5 factor theory, empty nest syndrome |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
8) |
Midterm exam |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
9) |
Erikson, Jung |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
10) |
Levinson, Hevinghurst |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay
|
11) |
retirement |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
12) |
Cognitive changes of the older adult (memory, dementia, Alzheimer's) |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
13) |
Psychosocial life of the older adult (losses, grief, loneliness) |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
14) |
Advanced adult and abuse |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
15) |
Final exam |
Bana neler oluyor? N. Çelen.İmge yay. Ankara
Ders notları
Yaşam Boyu gelişim. J. Sandrock. Nobel yay.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Knows the theories, different approaches and perspectives related to psychology and knows the basic concepts and terms related to psychology. |
|
2) |
Knows the process of psychology becoming a science from a historical perspective, its approach to emotional, behavioral and mental processes in this process and the scientific methods used to investigate these processes. |
|
3) |
Knows the working subjects and methods of the subfields of psychology and defines the duties of psychologists working in these fields. |
|
4) |
To be able to deal with the human being as a biological, psychological, sociological and cultural whole and to be able to establish a relationship with related disciplines in this sense. |
|
5) |
Knows the salient emphases of the major theories, approaches and perspectives of psychology (behavioral, biological, cognitive, evolutionary, humanistic, psychodynamic and sociocultural). |
|
6) |
Knows the basic principles and methods of psychological assessment and gains basic interview skills. |
|
7) |
Have a basic level of knowledge about commonly used measurement tools in related subfields of psychology. |
|
8) |
To have the knowledge and skills required to conduct research in the field of psychology, to find a problem, to create a research design, to collect data, to determine appropriate data analysis, to interpret and report findings. |
|
9) |
To have a good understanding of scientific thinking in psychology; to use critical thinking and reasoning skills. |
|
10) |
Knows the ethical principles, values and practices of psychology. |
|