PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311002085
Ders İsmi: Nöropsikolojide Araştırmalar
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere nöropsikoloji alanında yapılan araştırmaları anlama, eleştirel bir şekilde değerlendirme ve kendi araştırmalarını planlama yeteneklerini geliştirmektir
Dersin İçeriği: Nöropsikoloji Araştırmalarının Temel İlkeleri
Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri
Nöropsikolojik Testlerin Değerlendirilmesi
Nöro görüntüleme Teknikleri ve Analizi
Nöropsikolojik Bozukluklarda Araştırma ve Tedavi Yöntemleri
Etik ve Araştırma
Nöropsikolojik Araştırmaların İleri Yöntemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nöropsikolojik araştırmaların temel ilkelerini anlama.
2) Nöropsikolojik araştırmalar için uygun yöntem ve teknikleri uygulama yeteneği.
3) Nöropsikolojik verileri analiz etme ve yorumlama becerisi.
4) Etik standartlara uygun olarak araştırma yapma kabiliyeti.
5) Nöropsikolojik araştırmaların sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirme yeteneği.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel İlkeler "Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al.
2) Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri I "Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al.
3) Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri II "Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al.
4) Nöropsikolojik Testlerin Değerlendirilmesi "Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al.
5) Nöro görüntüleme Teknikleri ve Analizi I "Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al.
6) Nöro görüntüleme Teknikleri ve Analizi II "Nöropsikoloji Araştırmaları: Klinik ve Deneysel Yaklaşımlar" - Johnson, R. et al.
7) Nöropsikolojik Bozukluklarda Araştırma ve Tedavi Yöntemleri I "Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al.
8) Nöropsikolojik Bozukluklarda Araştırma ve Tedavi Yöntemleri II "Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al.
9) Etik ve Araştırma "Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al.
10) Nöropsikolojik Araştırmaların İleri Yöntemleri I "Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al.
11) Nöropsikolojik Araştırmaların İleri Yöntemleri II "Nöropsikoloji Araştırmaları: Klinik ve Deneysel Yaklaşımlar" - Johnson, R. et al.
12) Literatür İncelemesi ve Araştırma Önerisi Hazırlığı "Nöropsikoloji Araştırmaları: Klinik ve Deneysel Yaklaşımlar" - Johnson, R. et al.
13) Araştırma Önerisi Sunumları I "Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al.
14) Araştırma Önerisi Sunumları II "Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al.
15) Öğrenci Araştırma Projelerinin İlerlemesi ve Değerlendirilmesi "Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al.
16) Ders Değerlendirmesi ve Kapanış. "Neuropsychological Research: Clinical and Experimental Approaches" - Johnson, R. et al.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al.
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Klinik ve Deneysel Yaklaşımlar" - Johnson, R. et al.
"Nöropsikolojik Testlerin Kullanımı ve Yorumlanması" - Brown, A. & Jones, B.
"Nöropsikolojik Araştırmalarda Etik Sorunlar" - Miller, K. & Wilson, S.
Diğer Kaynaklar: "Nöropsikoloji Araştırmaları: Temel İlkeler ve Uygulamalar" - Smith, J. et al.
"Nöropsikoloji Araştırmaları: Klinik ve Deneysel Yaklaşımlar" - Johnson, R. et al.
"Nöropsikolojik Testlerin Kullanımı ve Yorumlanması" - Brown, A. & Jones, B.
"Nöropsikolojik Araştırmalarda Etik Sorunlar" - Miller, K. & Wilson, S.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 6 78
Uygulama 2 5 10
Sunum / Seminer 2 5 10
Proje 2 6 12
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 5 5
Rapor Teslimi 2 6 12
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 140