Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction, Information about the Course and Expectations |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
2) |
Listening |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
3) |
Self-disclosure |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
4) |
Psychological Safety and Schemas |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
5) |
Acceptance and Commitment Therapy |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
6) |
Emotion Regulation |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
7) |
Psychological resilience |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
8) |
Midterm |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
9) |
New directions in CBT: Metacognitive Approach |
ArticlesDökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
10) |
Transactional Analysis |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
11) |
EMDR and EFT |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
12) |
Empathy |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
13) |
Empathic Communication and I-Language |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
14) |
Attachment and Romantic Relationships |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
15) |
Review and closing |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
16) |
Final exam |
Dökmen, Ü. (2019). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati (61 Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Harris, R. (2007). Mutluluk Tuzağı (Ç. Şaher, Çev.). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2016). ACT’i kolay öğrenmek. (Çev. Ed. Karatepe ve Yavuz). Litera Yayıncılık.
Harris, R. (2020). Gerçeğin tokadı. (Çev. Ed. K. Fatih YAVUZ). Litera Yayıncılık.
Kaya, A. (Ed.) (2017). Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim (10. Baskı). İstanbul: Pegem Akademi.
Rosenberg, M.B. (2019). Şiddetsiz İletişim (Geliştirilmiş 16. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Knows the theories, different approaches and perspectives related to psychology and knows the basic concepts and terms related to psychology. |
|
2) |
Knows the process of psychology becoming a science from a historical perspective, its approach to emotional, behavioral and mental processes in this process and the scientific methods used to investigate these processes. |
|
3) |
Knows the working subjects and methods of the subfields of psychology and defines the duties of psychologists working in these fields. |
|
4) |
To be able to deal with the human being as a biological, psychological, sociological and cultural whole and to be able to establish a relationship with related disciplines in this sense. |
|
5) |
Knows the salient emphases of the major theories, approaches and perspectives of psychology (behavioral, biological, cognitive, evolutionary, humanistic, psychodynamic and sociocultural). |
|
6) |
Knows the basic principles and methods of psychological assessment and gains basic interview skills. |
|
7) |
Have a basic level of knowledge about commonly used measurement tools in related subfields of psychology. |
|
8) |
To have the knowledge and skills required to conduct research in the field of psychology, to find a problem, to create a research design, to collect data, to determine appropriate data analysis, to interpret and report findings. |
|
9) |
To have a good understanding of scientific thinking in psychology; to use critical thinking and reasoning skills. |
|
10) |
Knows the ethical principles, values and practices of psychology. |
|