PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311321008 | ||||||||
Ders İsmi: | Yetişkin Psikopatolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Deniz TÜRK KIVANÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikolojik bozukluklarının sebepleri, sınıflandırma ve tedavi yöntemleri ele alınacak ve söz konusu alandaki çağdaş kuram ve araştırmalar tanıtılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, bir tanı grubuna giren psikolojik bozuklukların tanımlanması, nedenleri, tedavileri konularını ve psikopatolojilerin tarihsel ve bilimsel açıdan değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kaynak kitapların önerilmesi ve ders hakkında genel bilgiler. | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
2) | Psikopatoloji tarihi ve Psikopatolojide Araştırma Yöntemleri | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
3) | Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
4) | Depresif Bozukluklar | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
5) | Duygudurum Bozuklukları | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
6) | Bipolar ve İlişkili Bozukluklar | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
7) | Anksiyete Bozuklukları | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
8) | Vize | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
9) | Obsesif Kompulsif Bozukluk ve İlişkili Bozukluklar | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
10) | Travma İlişkili Bozukluklar | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
11) | Somatoform Bozukluklar | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
12) | Yeme Bozuklukları | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
13) | Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
14) | Kişilik Bozuklukları | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
15) | Tartışma: Derse ilişkin geribildirim | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
16) | Özet. | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
Ders Notları / Kitaplar: | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 8 | 128 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 188 |