Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tarihsel süreçte ergenlik anlayışı |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
2) |
Erinlik ( büyümenin Psikolojik Yansımaları |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
3) |
Ergenlik dönemi ile ilgili Kuramlar |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
4) |
Roussau ( Romantik natüralizm) |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
5) |
Stanley Hall ( Özünü yinileme Kuramı) |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
6) |
Organizmik Görüşler |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
|
7) |
S. Freud; A. Freud; P.Blos |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
|
8) |
ARA SINAV |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
9) |
Mc Candless, K. Lewin |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
10) |
Kültürel antrapoloji ve ergenlik |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
11) |
Ergenlikte Bilişsel gelişim |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
12) |
Ergenlerin yargılama özellikleri |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
13) |
Ergenlikte psikososyal gelişim ( Kimlik Kazanımı) |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
14) |
Ergenler ve Akran grubu ilişkileri |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
15) |
Ergenlerde psikopatoloji |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
16) |
FİNAL SINAVI |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. |
|
2) |
Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. |
|
3) |
Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. |
|
4) |
Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. |
|
5) |
Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. |
|
6) |
Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. |
|
7) |
Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. |
|
8) |
Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. |
|
9) |
Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
|