PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311221016
Ders İsmi: Gelişim Psikolojisi- Ergenlik ve Yetişkinlik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hacer Nermin ÇELEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı bir dönüşüm süreci olarak kabul edilen ergenlik ve genç yetişkinlik döneminin özgün özelliklerini aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Tarihsel süreçte ergenlik anlayışı
Erinlik ( puberte)
Ergenlik dönemi ile ilgili kuramlar J.J. Rousseau, S. Hall
Organismic görüşler S. Freud, A. Freud, P. Blos
Çevre faktörünü temel alam görüşler: Mc Candless, K. Lewin
Ergenlikte bilişsel gelişim J. Piaget
Ergenlikte beyin gelişimi
Ergenlerin yargılama özellikleri
Ergenlikte Psikososyal gelişim: E. Erikson, J. Marcia
Ergenler ve akranlar
Ergenlerde psikopatoloji
Genç Yetişkinlik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler ergenlik ve genç yetişkinliğin bilişsel, psikososyal, yargılama ve patolojik özelliklerini öğrenirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tarihsel süreçte ergenlik anlayışı Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
2) Erinlik ( büyümenin Psikolojik Yansımaları Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
3) Ergenlik dönemi ile ilgili Kuramlar Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
4) Roussau ( Romantik natüralizm) Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
5) Stanley Hall ( Özünü yinileme Kuramı) Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
6) Organizmik Görüşler Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
7) S. Freud; A. Freud; P.Blos Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
8) ARA SINAV Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
9) Mc Candless, K. Lewin Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
10) Kültürel antrapoloji ve ergenlik Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
11) Ergenlikte Bilişsel gelişim Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
12) Ergenlerin yargılama özellikleri Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
13) Ergenlikte psikososyal gelişim ( Kimlik Kazanımı) Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
14) Ergenler ve Akran grubu ilişkileri Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
15) Ergenlerde psikopatoloji Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
16) FİNAL SINAVI Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
Diğer Kaynaklar: Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 194