Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Understanding of adolescence in historical process |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
2) |
Puberty (Psychological Reflections of growing up |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
3) |
Theories about adolescence |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
4) |
Roussau (Romantic naturalism) |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
5) |
Stanley Hall (Reintroduction Theory) |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
6) |
Organismic Views |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
|
7) |
S. Freud; A. Freud; P.Blos |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment
|
8) |
MIDTERM EXAM |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
9) |
Mc Candless, K. Lewin |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
10) |
Cultural anthropology and adolescence |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
11) |
Cognitive development in adolescence |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
12) |
Judgment characteristics of adolescents |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
13) |
Psychosocial development in adolescence (Identity Acquisition) |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
14) |
Adolescents and Peer group relationships |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
15) |
Psychopathology in adolescents |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
16) |
FINAL EXAM |
Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Knows the basic concepts and subfields of the science of psychology. Uses the knowledge based on theoretical practice in the field of study. |
|
2) |
Knows the basic research methods of the science of psychology, applies and interprets the data obtained. |
|
3) |
Our graduates are aware of their competence and competencies in their studies in the field. |
|
4) |
Our graduates continue their professional development by constantly following local and universal developments that will contribute to their professional life. |
|
5) |
Our graduates contribute to their field by having effective communication and problem solving skills. |
|
6) |
Our graduates know the ethical values of psychology science and respect differences. |
|
7) |
Our graduates know the social and universal effects of the field of study and its legal consequences. |
|
8) |
Our graduates are knowledgeable about other fields related to psychology. Uses this knowledge in collaborative work. |
|
9) |
Follows the English literature and basic resources in the field of psychology. |
|