PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311211015
Ders İsmi: Gelişim Psikolojisi- Bebeklik ve Çocukluk
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hacer Nermin ÇELEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere gelişim psikolojisinin tanımını yapmak. Gelişim evrelerini tanıtmak. Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemlerini tanıtmak. Gelişimcilere sorulan soruları aydınlatmak. Gelişim alanları Bilissel ( Piaget) ,psikoseksel ( Freud), psikososyal (Erikson), Ahkaki yargılama gelişimi ( Piaget, Kohberg, Bandura, Erikson, Freud), Dil gelişimi ( Chmsky) konusunda bilgilendirmektir
Dersin İçeriği: Gelişim psikolosinin tarihi
Gelişim Psikolojisinde araştırma yöntemleri
Gelişim psikolojisini alanları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler dersin sonunda doğum öncesinden başlıyarak son çokluk evresinin sonuna kadar süre bilişsel, psikososyal, psikoseksüe, ahlaki yargılama ve dil kazanımı ile ilgili bilgiler edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kalıtım x çevre Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
2) Gelişim psikolojisinin kökleri (Platon ve Aristotales) Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
3) Çocukluk ve Orta Yaş Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
4) 17. yüzyıl ( J. Locke & J.J. Rousseau) Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
5) Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
6) Prenatal gelişim ve video Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
7) Genler ve kromozomlar Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
8) Ara Sınav Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
9) Psikoseksüel gelişim Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
10) Psikososyal gelişim Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
11) Bağlanma Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
12) Ahlaki gelişim Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
13) Dil edinimi Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
14) Medya ve çocuklar Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
15) Final sınavı Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.
Diğer Kaynaklar: Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 140