Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kalıtım x çevre |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
2) |
Gelişim psikolojisinin kökleri (Platon ve Aristotales) |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
3) |
Çocukluk ve Orta Yaş |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
4) |
17. yüzyıl ( J. Locke & J.J. Rousseau) |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
5) |
Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
6) |
Prenatal gelişim ve video |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
7) |
Genler ve kromozomlar |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
8) |
Ara Sınav |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
9) |
Psikoseksüel gelişim |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
10) |
Psikososyal gelişim |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
11) |
Bağlanma |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
12) |
Ahlaki gelişim |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
13) |
Dil edinimi |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
14) |
Medya ve çocuklar |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
15) |
Final sınavı |
Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. |
|
2) |
Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. |
|
3) |
Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. |
|
4) |
Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. |
|
5) |
Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. |
|
6) |
Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. |
|
7) |
Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. |
|
8) |
Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. |
|
9) |
Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
|