PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311211013 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyal Psikoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Ülfet UZUNKOCA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, sosyal psikolojinin ana temaları hakkında geniş bir giriş bilgisi sunar. Genel olarak dersler diğer insanlardan ve içinde yaşadığımız sosyal çevreden etkilenebileceğimiz birçok yolu keşfetmeyi ve ayrıca öğrencilere bilişsel süreçler (örneğin sosyal biliş, sosyal, algı, benlik) ve sosyal ilişkiler (örneğin grup süreçleri) dahil olmak üzere sosyal psikolojinin farklı alanlarının ana teorilerini, araştırmalarını ve bilim insanlarını tanıtmayı amaçlar. Teorik bilginin yanı sıra ders, çeşitli alanlara ilişkin iç görü ve toplumsal örnekleri analiz etme ve formüle etme becerisi sağlar. |
Dersin İçeriği: | Benlik, sosyal biliş, algı eylemlerimizin maruz gösterme gereksinimi, uyma, tutumlar ve tutum değişimi, grup süreçleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı- Sosyal Psikolojiye Giriş | |
2) | Yöntem | |
3) | Benlik | |
4) | Benlik | |
5) | Sosyal Biliş | |
6) | Sosyal Algı | |
7) | Sosyal Algı | |
8) | Vize | |
9) | Eylemlerimizi maruz gösterme | |
10) | Uyma | |
11) | Tutumlar ve tutum değişimi | |
12) | Tutumlar ve tutum değişimi | |
13) | Grup Süreçleri | |
14) | Grup Süreçleri | |
15) | Gözden Geçirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020). Sosyal Psikoloji. 4. Basım. Kaknüs Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Division 8: Society for Personality and Social Psychology |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
8 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 6 | 78 |
Laboratuvar | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 135 |