Dersin Amacı: |
Bu kurs, insanların, hayvanların ve çevrenin birbirine bağlılığını dikkate alan bir yaklaşım olan Tek Sağlık'a odaklanmaktadır. Öğrenciler, multidisipliner bir yaklaşım kullanarak Tek Sağlık'ın temel ilkelerini keşfedecek ve mikroorganizmaların zoonotik hastalıkların ve çevresel patojenlerin bulaşması yoluyla insan, hayvan ve bitki sağlığını nasıl etkileyebileceğini inceleyeceklerdir. Buna ek olarak, kurs, insan-hayvan refahı, tarım, göç, iklim değişikliği ve yapılı çevre gibi daha geniş ölçekli konuları ele alacaktır. Bu kurs sayesinde öğrenciler, yazma, görselleştirme, ifade etme ve sunma yoluyla karmaşık sağlık sorunlarını Tek Sağlık çerçevesi içinde etkili bir şekilde iletme becerilerini geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
İnsanların sağlığı ve esenliği, çevrenin, hayvanların ve insan yaşamını destekleyen tüm ekosistemin genel sağlığına bağlıdır: Tek Sağlık. Bu kurs, bu faktörler arasındaki karşılıklı bağlantıları kabul eden bir yaklaşım olan Tek Sağlık'ı keşfedecektir. Hayvanlardan insanlara bulaşabilen zoonotik hastalıkları ve Tek Sağlık'ın bu hastalıklarla ilişkili zorlukları ve fırsatları nasıl ele alabileceğini inceleyecektir. Çok sektörlü bir yaklaşım ve işbirlikleri aracılığıyla, kurs, Tek Sağlık çabalarında toplulukların rolü de dahil olmak üzere, küresel olarak halk sağlığı konularını ele almada kültürel yetkinliğin önemini araştıracaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tek Sağlığın Kökenleri - Birey ve Ekosistem Sağlığının Anlamı |
Ders Notu |
2) |
Tek Sağlık Bileşenlerinin Tanımı: Eylemde Tek Sağlık/ Tek Gezegen |
Ders Notu |
3) |
Ekosistem Sağlığı ve İklim Krizi / Tek Sağlık Etkileri |
Ders Notu |
4) |
Tek Sağlık, Antimikrobiyal Direnç ve Çevresel Mikrobiyoloji |
Ders Notu |
5) |
Tek Sağlık Çerçevesinde Makro Düzeyde Ekolojik İlişkilere Bakış - I / Algal Toksinler ve Tek Sağlığa Etkileri |
Ders Notu |
6) |
Tek Sağlık Çerçevesinde Makro Düzeyde Ekolojik İlişkilere Bakış - II / Polimer Yapılar, Patojenler ve Direnç Genleri |
Ders Notu |
7) |
VİZE |
|
8) |
Tek Sağlıkta Zoonotik hastalıkların Önemi ve Çevresel Patojenler |
Ders Notu |
9) |
Gıda Kaynaklı Patojenlerin Epidemiyolojisi ve Tek Sağlığa Etkisi |
Ders Notu |
10) |
Global Güncel Sağlık Sorunlarına Tek Sağlık Sistem Yaklaşımları |
Ders Notu |
11) |
Küresel Halk Sağlığında Acil Durumların Disiplinler Arası Yaklaşımlarla Çözüm Odaklı Yönetimi : Afetler Örneği |
Ders Notu |
12) |
Tek Sağlığın Sosyo-ekonomik/Sosyo-ekolojik Görüşü ve Bireysel Davranışa Etkisi |
Ders Notu |
13) |
Tek Sağlık Sistemleri Düşüncesi : Tek Sağlık sorunlarına sistem yaklaşımı anlayışı |
Ders Notu |
14) |
Tek Sağlık Yaklaşımı ve Karmaşık Sorunlara ait Vaka Çalışmaları |
Ders Notu |
15) |
FİNAL |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. |
|
2) |
Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. |
|
3) |
Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. |
|
4) |
Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. |
|
5) |
Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. |
|
6) |
Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. |
|
7) |
Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. |
|
8) |
Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. |
|
9) |
Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
|