İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003084
Ders İsmi: Sociology of Health and Policies
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ömer SAY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, sağlık ve sağlık hizmetlerini sosyolojik bir olgu olarak analiz etme becerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda ayrıca sağlık, hastalık ve tıbbın sosyal ve kültürel organizasyonuna ilişkin çeşitli konuları gözden geçirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında tıp mesleği, sağlık ve hastalığın sosyal bağlamı, sağlığın ve hastalığın tanımı, hastalığın sosyal nedenleri, engellilik, doktor hasta ilişkileri, sağlık kuruluşları, sağlık yönetimi ve kurumsallığı konuları üzerinde durulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler sağlık sosyolojisi alanında geniş bir bakış açısı kazanır
2) Öğrenciler, sağlık pratisyenlerinin rollerini ve sağlığın kurumsal bağlamını analiz eder.
3) Öğrenciler sağlık, hastalık ve tıbbi konuları sosyolojik bir bakış açısıyla analiz eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, sağlık ve hastalık sorunlarıyla ilgili sosyal ve kültürel faktörleri tanımlar ve değerlendirir.
2) Öğrenciler, çağdaş toplumla ilgili önemli sosyal sorunları eleştirel olarak değerlendirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlığın ve hastalığın tanımı Okuma-araştırma
2) Sağlık ve hastalığın sosyal bağlamı Okuma-araştırma
3) Hastalığın sosyal nedenleri Okuma-araştırma
4) Modern nüfus artışı Okuma-araştırma
5) Sağlık ve tıp mesleği Okuma-araştırma
6) Uzman olmayanlarda sağlık kavramı Okuma-araştırma
7) Hastalık yaşamak Okuma-araştırma
8) Ara sınav
9) Toplumda hasta beden Okuma-araştırma
10) Engellilik süreci Okuma-araştırma
11) Doktorun görevi Okuma-araştırma
12) Doktor hasta ilişkileri Okuma-araştırma
13) Tıpta zorluklar Okuma-araştırma
14) Sağlık kuruluşu Okuma-araştırma
15) Sağlıkta yönetimsellik ve kurumsallaşma Okuma-araştırma
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: BRADBY Hannah, Sociology An Introduction, SAGE Publications Ltd, 2009.
PURDY Michael, Sociology and Politics of Health, Routledge, 2001.
CİNHİRLİOĞLU Zafer, Sağlık Sosyolojisi, Nobel akademik yayıncılık, 2021
Diğer Kaynaklar: BRADBY Hannah, Sociology An Introduction, SAGE Publications Ltd, 2009.
PURDY Michael, Sociology and Politics of Health, Routledge, 2001.
CİNHİRLİOĞLU Zafer, Sağlık Sosyolojisi, Nobel akademik yayıncılık, 2021

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

2

5

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100