İŞLETME (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003082
Ders İsmi: Studies in Literature
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve ATASOY
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin İngilizce metinleri analiz etmesi, üzerinde tartışabilmesi ve farklı edebi tür ve akımları tanıyabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste Dünya Edebiyatından kısa öykü, şiir, oyun ve kurgu dışı gibi çeşitli türlerde edebi eserler incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Edebi metinleri okuyup yorumlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Dünya edebiyatındaki farklı akımları öğrenmek
2) Şiir, kısa öykü, oyun ve kurgu dışı metinlerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş -
2) Edgar Allan Poe, “The Masque of the Red Death” Edgar Allan Poe, “The Masque of the Red Death”
3) William Faulkner, "A Rose for Emily" William Faulkner, "A Rose for Emily"
4) John Cheever, “The Enormous Radio” John Cheever, “The Enormous Radio”
5) Franz Kafka, The Metamorphosis Franz Kafka, The Metamorphosis, Part 1
6) Franz Kafka, The Metamorphosis Franz Kafka, The Metamorphosis, Part 2
7) Franz Kafka, The Metamorphosis Franz Kafka, The Metamorphosis, Part 3
8) Vize Sınavı
9) Theodore Roethke, “My Papa’s Waltz” Sylvia Plath, “Daddy” Theodore Roethke, “My Papa’s Waltz” Sylvia Plath, “Daddy”
10) Elizabeth Bishop, “One Art” William Butler Yeats, “An Irish Airman Foresees His Death” Elizabeth Bishop, “One Art” William Butler Yeats, “An Irish Airman Foresees His Death”
11) Anton Chekhov, “The Cherry Orchard” Anton Chekhov, “The Cherry Orchard”
12) Anton Chekhov, “The Cherry Orchard” Anton Chekhov, “The Cherry Orchard”
13) Arthur Miller, “All My Sons” Arthur Miller, “All My Sons”
14) Arthur Miller, “All My Sons” Arthur Miller, “All My Sons”
15) Virginia Woolf, “Shakespeare’s Sister” from A Room of One’s Own Virginia Woolf, “Shakespeare’s Sister” from A Room of One’s Own
16) Final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bausch, Richard. ed. The Norton anthology of short fiction. New York ;London: W. W. Norton & Company. 2015.

Levine, Robert S. ed. The Norton anthology of American literature: Literature Since 1945. New York ;London: W. W. Norton & Company. 2017.

The Norton Anthology of World Literature
Diğer Kaynaklar: Bausch, Richard. ed. The Norton anthology of short fiction. New York ;London: W. W. Norton & Company. 2015.

Levine, Robert S. ed. The Norton anthology of American literature: Literature Since 1945. New York ;London: W. W. Norton & Company. 2017.

Puchner, Martin. The Norton Anthology of World Literature. New York ;London: W.W. Norton & Company, 2012.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. 5
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. 3
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. 5
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. 4
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. 4
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. 4
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. 5
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. 4
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. 5
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. 5
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. 3
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. 3
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 94