Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Competent knowledge of mathematics, science, and technology, and computer engineering; ability to apply this knowledge to engineering solutions.
|
2) Belirli gereksinimleri karşılamak üzere karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
3) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
4) Karmaşık mühendislik problemlerini veya disipline özgü araştırma konularını araştırmak için deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerileri.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
2) En az bir yabancı dil bilgisi; etkin bir şekilde yazılı rapor yazma ve anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
3) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Proje yönetimi, risk yönetimi, değişim yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bölüm 1. Fizik ve Ölçüm
1.1 Uzunluk, Kütle ve Zaman Standartları.
1.3 Boyutsal Analiz.
1.4 Birimlerin Dönüştürülmesi.
1.5 Tahminler ve Büyüklük Sırası Hesaplamaları.
1.6 Anlamlı Rakamlar |
Ders Kitabı |
2) |
Bölüm 2. Tek Boyutta Hareket
2.1 Konum, Hız ve Sürat.
2.2 Anlık Hız ve Sürat.
2.3 Sabit Hız Altında Parçacık.
2.4 İvme.
2.5 Hareket Diyagramları.
2.6 Sabit İvme Altındaki Parçacık.
2.7 Serbest Düşen Cisimler. |
Ders Kitabı |
3) |
Bölüm 3. Vektörler
3.1 Koordinat Sistemleri.
3.2 Vektör ve Skaler Nicelikler.
3.3 Vektörlerin Bazı Özellikleri.
3.4 Bir Vektörün Bileşenleri ve Birim Vektörler.
7.3 İki Vektörün Skaler Çarpımı. (Serway'in 7. bölümünde)
11.1 Vektörel Çarpım. (Serway'in 11. bölümünde) |
Ders Kitabı |
4) |
Bölüm 4. İki Boyutta Hareket
4.1 Konum, Hız ve İvme Vektörleri.
4.2 Sabit İvmeli İki Boyutlu Hareket.
4.3 Mermi Hareketi.
4.4 Düzgün Dairesel Harekette Parçacık.
4.5 Teğetsel ve Radyal İvme. |
Ders Kitabı |
5) |
Bölüm 5. Hareket Yasaları
5.1 Kuvvet Kavramı.
5.2 Newton'un Birinci Yasası ve Eylemsizlik Çerçeveleri.
5.3 Kütle.
5.4 Newton'un İkinci Yasası.
5.5 Yerçekimi Kuvveti ve Ağırlık.
5.6 Newton'un Üçüncü Yasası |
Ders Kitabı |
6) |
Bölüm 5. Devamı
5.7 Newton'un İkinci Yasasını Kullanmak.
5.8 Sürtünme Kuvvetleri. |
Ders Kitabı |
7) |
Chapter 6. Circular Motion
6.1 Particle in Uniform Circular Motion. |
Ders Kitabı |
8) |
Ara Sınav |
Ders notları ve der kitabı |
9) |
Bölüm 7. Bir Sistemin Enerjisi
7.2 Sabit Bir Kuvvet Tarafından Yapılan İş.
7.3 İki Vektörün Skaler Çarpımı.
7.4 Değişken Bir Kuvvet Tarafından Yapılan İş.
7.5 Kinetik Enerji ve İş-Kinetik Enerji Teoremi.
7.6 Bir Sistemin Potansiyel Enerjisi.
|
Ders Kitabı |
10) |
Bölüm 7. Devamı
7.7 Konservatif ve Konservatif Olmayan Kuvvetler.
7.8 Korunumlu Kuvvetler ve Potansiyel Enerji Arasındaki İlişki.
7.9 Enerji Diyagramları ve Bir Sistemin Dengesi.
Bölüm 8. Enerjinin Korunumu Enerjinin Korunumu
8.1 İzole Edilmemiş Sistem (Enerji)
8.2 İzole Sistem (Enerji)
8.3 Kinetik Sürtünmeyi İçeren Durumlar.
8.4 Konservatif Olmayan Kuvvetler için Mekanik Enerji Değişimleri.
8.5 Güç. |
Ders Kitabı |
11) |
Bölüm 9. Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar
9.1 Doğrusal Momentum
9.2 İzole Sistem (Momentum)
9.3 İzole Edilmemiş Sistem (Momentum)
9.4 Tek Boyutta Çarpışmalar.
9.5 İki Boyutta Çarpışmalar.
9.6 Kütle Merkezi.
9.7 Çok Parçacıklı Sistemler
|
Ders Kitabı |
12) |
Bölüm 10. Katı Bir Cismin Sabit Bir Eksen Etrafında Dönmesi
10.1 Açısal Konum, Hız ve İvme.
10.2 Sabit Açısal İvme Altındaki Rijit Cisim.
10.3 Açısal ve Öteleme Nicelikleri.
10.4 Tork
10.5 Net Tork Altındaki Rijit Cisim |
Ders Kitabı |
13) |
Bölüm 10. Devamı
10.6 Eylemsizlik Momentlerinin Hesaplanması.
10.7 Dönme Kinetik Enerjisi.
10.8 Dönme Hareketinde Enerji Değerlendirmeleri.
10.9 Rijit Bir Cismin Yuvarlanma Hareketi. |
Ders Kitabı |
14) |
Bölüm 11. Açısal Momentum
11.1 Vektör Çarpımı ve Tork.
11.2 Yalıtılmamış Sistem (Açısal Momentum)
11.3 Dönen Rijit Bir Cismin Açısal Momentumu.
11.4 İzole Sistem (Açısal Momentum) |
Ders Kitabı |
15) |
Bölüm 12. Statik Denge ve Esneklik
12.1 Denge Halindeki Katı Cisim.
12.2 Ağırlık Merkezi Hakkında Daha Fazla Bilgi.
12.3 Statik Dengedeki Rijit Cisimlere Örnekler. |
Ders Kitabı |
16) |
Final |
Ders notları ve ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama konularında bilgi. |
5 |
2) |
Mühendislik Bilgisi: Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. |
|
3) |
Mühendislik Bilgisi: Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
5 |
4) |
Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, |
5 |
5) |
Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. |
|
6) |
Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. |
|
7) |
Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. |
|
8) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması becerisi. |
|
9) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama becerisi. |
|
10) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma becerisi. |
5 |
11) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplama becerisi. |
5 |
12) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
5 |
13) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. |
|
14) |
Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. |
|
15) |
Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
16) |
Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. |
|
17) |
Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. |
|
18) |
Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel (yüz yüze, uzaktan veya karma) çalışabilme becerisi. |
|
19) |
Bireysel ve Takım Çalışması: Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
5 |
20) |
Bireysel ve Takım Çalışması: Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
21) |
Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
|
22) |
Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. |
|
23) |
Proje Yönetimi: Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. |
|
24) |
Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. |
|