Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derin Öğrenmeye Giriş
- Derin öğrenmenin gelişimi ve önemi
- Sinir ağı temelleri: nöronlar, katmanlar, aktivasyon fonksiyonları
- İleri beslemeli sinir ağları ve mimarileri |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
2) |
Optimizasyon ve Eğitim
- Kayıp fonksiyonları ve optimizasyondaki rolleri
- Gradyan iniş varyantları: SGD, Adam, RMSProp
- Geri yayılım algoritması ve zincir kuralı |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
3) |
Evrişimli Sinir Ağları (CNN'ler)
- CNN'lerin arkasındaki motivasyon: mekansal verileri işleme
- Evrişimli katmanlar, havuzlama katmanları ve filtreler
- Mimariler: LeNet, AlexNet, VGG, ResNet |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
4) |
Tekrarlayan Sinir Ağları (RNN'ler) ve Dizi Modelleri
- Sıralı verileri ve zorlukları anlama
- RNN mimarisi ve kaybolan gradyan problemi
- Uzun Kısa Süreli Bellek (LSTM) ve Geçitli Tekrarlayan Birim (GRU) |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
5) |
Derin Öğrenme ile Doğal Dil İşleme (NLP)
- Kelime yerleştirmeleri: Word2Vec, GloVe
- Makine çevirisi için diziden diziye modeller
- Dikkat mekanizmaları ve Transformatörler |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
6) |
Üretken Modeller ve Denetimsiz Öğrenme
- Üretken modellere giriş: otomatik kodlayıcılar ve GAN'lar
- Değişken Otomatik Kodlayıcılar (VAE'ler) ve uygulamaları
-Görüntü oluşturmada GAN'ları ve uygulamaları eğitmek |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
7) |
Aktarım Öğrenimi ve İnce Ayar
- Yeni görevler için önceden eğitilmiş modellerden yararlanma
- Özellik çıkarma ve ince ayar stratejileri
- Farklı alanlarda transfer öğrenme vaka çalışmaları |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Derin Öğrenmede Etik ve Önyargı
- Veri ve algoritmalardaki önyargıların ele alınması
- AI ve derin öğrenme uygulamalarında etik hususlar |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
10) |
Gelişmiş Konular ve Yükselen Trendler
- Takviyeli öğrenme ve bunun derin öğrenmeyle bağlantısı
- Açıklanabilir AI ve derin modellerin yorumlanabilirliği
- Derin öğrenme araştırma ve uygulamalarındaki eğilimler |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
11) |
Gerçek Dünya Projeleri ve Vaka Çalışmaları
- Çeşitli uygulamalar için derin öğrenme çözümlerinin uygulanması
- Uygulamalı projeler aracılığıyla gerçek dünyadaki zorluklar için derin öğrenme çözümleri uygulayın |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
12) |
Pratik Oturumlar
- Daha hızlı eğitim için GPU ortamlarını kurma ve kullanma konusunda rehberlik
- Uygulamalı projeler aracılığıyla gerçek dünyadaki zorluklar için derin öğrenme çözümleri uygulayın |
Ian Goodfellow, Yoshua Bengio, and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Dive into Deep Learninghttp://d2l.ai/index.html
Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn, Keras and TensorFlow (2019), 5th edition, Aurélien Geron
|
13) |
Öğrenci Proje Sunumları |
|
14) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi. |
|
2) |
Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti. |
|
3) |
Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme. |
|
4) |
Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek. |
|
5) |
Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti. |
|
6) |
Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi. |
|
7) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti. |
|
8) |
Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti. |
|
9) |
Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek. |
|
10) |
Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti. |
|