ANESTEZİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 5010003079 | ||||||||||
Ders İsmi: | Kamusal Mekanda Sanat | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Müzeyyen Yeşim YORULMAZ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, güncel ve gelişmekte olan kamusal mekan sanatını öğretir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste kamusal mekanda sanat, geçmişten günümüze uygulama örnekleriyle birlikte tanıtılacak, güncel sanat yaklaşımları ve sanatçılara yer verilecektir. Bu ders süresince öğretilecek konular arasında mekan tanımı ve tarihsel süreci, sanatın kamusal mekanla olan ilişkisi, kamusal alanda sanat hareketleri vb. konuları bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sanatın genel tanımı, kamusal alan tanımı, | |
2) | Kamusal mekanda sanat uygulamalarının tanımı, halk ve sanat eseri ilişkisi, uygulama örnekleri üzerinden konu anlatımı. | |
3) | Kamusal mekanlarda sanat uygulamaları, tarihçesi ve evrimi, kamusal sanatın toplumla iletişimi, | |
4) | Kamusal sanatta malzeme, mekan ve ölçek, sanatçı çalışmaları üzerinden inceleme ve öğrenci katılımlı eser okuma teknikleri. | |
5) | Kamusal sanatın eleştirel yönleri ve politikası, aktivist sanatçılar. Sanatçı çalışma örnekleri üzerinden kritikler. | |
6) | Mekana özgü sanat uygulamaları | |
7) | Toplum katılımlı sanat uygulamaları, interaktif sergiler. | |
8) | 8. Hafta: 03.04.2024 Arasınav | |
9) | Dijital medya ve teknolojinin kamusal sanata etkisi | |
10) | Kamusal sanat alanlarında vandalizm ve nedenleri. | |
11) | Kamusal alanda sanat etkinliklerinin toplumsal kültüre katkıları. | |
12) | Toplumsal travmaları ele alan sanatçıların toplum belleğine katkıları, uygulama örnekleri üzerinden kritikler. | |
13) | Kamusal mekanlarda uluslararası sanatçı uygulama örnekleri ve topluma katkıları | |
14) | SEMİNER | |
15) | SEMİNER |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Altıntaş, Osman; Eliri, İsa. (2012), “Birey Toplum İlişkisinde Kent Kültürü, Kamusal Alan ve Onda Şekillenen Sanat Olgusu”, İdil Sanat ve Dil Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 5, Volume: 1, Number: 5, s.s. 61-74. • Bayram, B., 2007. Kamusal Mekan Kalitesinin Yükseltilmesinde Yöntemler ve Kamusal Sanatın Rolü, Yüksek Lisans Tezi, ĠTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. • Carr,S., Francıs, M., Rivling, L.G. ve Stone, A.M., 1992, Public Spaces, Cambridge Univ. Press, Cambridge. • Çağlın, Pınar. (2010), “Kamusal Sanat ve Kent İlişkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Disiplinlerarası Anabilim Dalı Kentsel Tasarım Programı: İstanbul. • Çevik, N. Bingöl, M. Ve Durmuş, T. Kamusal Alan Bağlamında Kentsel Mekanlarda Çağdaş Sanat Yansımaları” Fine Arts, ISSN: 1308-7290 (NWSAFA), 2019 • Doğanay, Gizem (2015). Kamusal Alanda Cam Heykel, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Seramik Ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı Seramik Tasarımı Programı, Yüksek Lisans Tezi • Ercan, Halil Fazıl. (2018). Kamusal Açık Alanlarda Sanat ve Battalgazi Çınar Park Örneği. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. ISSN: 1309-9876. E-ISSN: 1309- 9884. s. 44-57. • Erdal, G., (2013). Ambalajın Dili ve Psikolojik Etkisi, Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 35, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 7, Celalabat, Kırgızistan • Ertürk, S. (1983). Mimari mekânların algılanması üzerine deneysel bir çalışma. Yayınlanmış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. • Gadsby, J.M., (1995). Looking at the Writing on the Wall: A Critical Review and Taxonomy of Graffiti Texts. • Görgülü, E. (2017). JR’ın Inside Out Projesindeki Portreler ve Kamusal Sanat. Medeniyet Sanat Dergisi, C. 3, S. 2, s.167-186. • Güneş, S. (2009). Sokak Sanatı. İstanbul: Artes Yayınları. • Hauser, A., 1984, Sanatın toplumsal tarihi, çev.Yıldız Gölönü, Remzi Kitapevi, İstanbul. • Hubbard, P., Faire, L., Lilley, K., 2003, Memorials to modernity public art in the city of future, Landscape Design, Volume 28 • Kent, F., Davies, S., Khacadurian, A., Madden, K., 2001, How to turn a place around, Project for Public Places Inc., Newyork. • Lang, J., 1994, Urban Design:The American Experience, Van Nostrand Reinhold, New York. • Madden, K., 2001, How to Turn a Place Around, A handbook for creating successful public spaces. project for public spaces, edited by: Andrew Schwartez. • Martel, C.(1995). Ben Enerjiyim, Arion Yayınevi, s. 85,İstanbul. • Oktay, D., 1999, Kentsel Ortak Mekanların Niteliği ve Kent Yaşantısındaki Rolü, Yapı Dergisi, 207, s.54-61, İstanbul. • Öztürk, Ö. (2007). Kentsel Kimlik Oluşumunda Güzel Sanatların Yeri: İzmir Örneği (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. • Paumier, C.B., Dimond, C.C. ve Rich, D.P., 1988, Designing the Successful Downtown, The Urban Land Institute, Columbia. • Sanatblog, (2015). Jr İstanbul’da: Şehrin Kırışıklıkları. http://www.sanatblog.com/jristanbulda-sehrin-kirisikliklari/ • Sheilk, S. (2005), Anstelle der Öffentlichkeit? Oder: Die Welt in Franfmenten, (Kamusal Alanın Yerine Ne mi? Ya da, Parçalardan Oluşan Dünya), Kritik der Kreativiat, yay. Haz. Gerald Raunig ve Ulf Wuggenig, Viyana. • Stone, N.J., (2003). Environmental view and color for a simulated telemarketing task, Journal of Environmental Psychology. 23(1), 63-78. • Stone, N.J., English, A.J. (1998). Task type, posters, and workspace color on modd, satisfaction and performance. Journal of Environmental Psychology. 18, 175-185. • Susuz, Mehmet. (2017), “Göstergebilim Bağlamında Tüketim Kültürü ve Sanat: Enstalasyon”, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı: Samsun. • Uçar, T. F. (2004). Görsel iletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınları, İstanbul. • Varol, E., 2004. İnsan Çevre Etkileşimi Açısından Kamusal Mekanda Sanatın Rolü, Yüksek Lisans Tezi, İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. • Veryeri-Alaca, Ilgım. (2008). Louıse Bourgeoıs’nın Sanatının Kronolojik Dönüşümü. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 3, 2008, s.1-16 • Woolley, H., 2003, Urban Open Spaces, Spon Press, London. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
7 |
3 |
5 |
6 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
6) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
7) Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
8) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
9) Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. | |||||||||||||
10) Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. | |||||||||||||
11) Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. | |||||||||||||
12) Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. | |||||||||||||
13) Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
4) | Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
6) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
7) | Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
8) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
9) | Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. | |
10) | Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. | |
11) | Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. | |
12) | Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. | |
13) | Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 2 | 0 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 12 |