Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Protetik diş tedavisine giriş / ağız boşluğu anatomisi, anatomik düzlemler ve
yönler, diş anatomisi |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
2) |
Sabit protetik restorasyonların yapım aşamaları / diş grupları, numaralandırma
sistemleri
|
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
3) |
Sabit protezlerin yapım aşamaları-I (preparasyon)/ enfeksiyon kontrolü ve sterilizasyon |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
4) |
Sabit protezlerin yapım aşamaları-II (ölçü)/ oral cerrahiye giriş |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
5) |
Sabit protezlerin yapım aşamaları-III (alt yapı prova)/ ağız, diş çene cerrahisi malzemeleri |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
6) |
Sabit protezlerin yapım aşamaları-IV(geçici restorasyon)/ diş hekimliğinde cerrahi operasyonlar |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
7) |
Sabit protezlerin yapım aşamaları-V(üst yapı provası,simantasyon)/ cerrahi
tedavide hastanın hazırlanması |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Bölümlü protezler-I / diş çekimi
|
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
10) |
Bölümlü protezler-II / gömülü diş cerrahisi |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
11) |
TME rahatsızlıkları, çene-yüz protezleri, DDY/ diş hekimi asistanı açısından cerrahinin önemi |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
12) |
CAD/CAM uygulamaları / ilk yardım bilgisi |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
13) |
Dental fotoğrafçılık / hastaya uygulanan post-operatif işlemler |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
14) |
implant üzeri protezler/ lokal hemostatik ajanlar |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
15) |
Diş hekimi asistanı açısından protezin önemi / diş hekimliğinde bulaşıcı hastalıklar |
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği
Diş Hekimi Asistanlığı Seyan Akar |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır. |
|
9) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
|
12) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
13) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
14) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|